تهران - ایرنا - پلیس رژیم صهیونیستی ۳۰ نفر از ساکنان فلسطین اشغالی که با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شدند را دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی ۲۴ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به نقل از پلیس این رژیم گزارش داد که این افراد عصر دیروز به اتهام حمله به نیروهای پلیس و اخلال در نظم عمومی دستگیر شدند. اخلال در نظم و حمله به نیروهای پلیس عناوینی است که پلیس رژیم اشغالگر قدس برای توجیه دستگیری معترضین به کار می برد .

بر اساس این گزارش، اعتراض اسرائیلی‌ها ابتدا با حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از منطقه " پل اوتار " در نزدیکی ورودی شهر قدس اشغالی آغاز شد و به محله بالفور محل دفتر " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسید اما رفته رفته به شمار آن‌ها افزوده شد و هزاران نفر در آن مشارکت کردند و خواستار برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد، کلاهبرداری و خیانت شدند.  

شبکه ۲۴ رژیم صهیونستی اضافه کرد: همچنین صدها نفر در شهر ساحلی " قیساریا " در نزدیکی خانه خصوصی نتانیاهو و هزاران نفر در پل‌ها و چهارراه‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی علیه او شعار سردادند و  سیاست‌های او را محکوم کردند. 

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اعلام کرد که تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ به سوی مأموران پلیس حمله و سه پلیس را زخمی کردند.  

پیش از این رسانه‌ها از بازداشت ۷ نفر در جریان تظاهرات عصر دیروز توسط پلیس رژیم صهیونیستی  و زخمی شدن یک نیروی پلیس خبر داده بودند.  

ساکنان فلسطین اشغالی در هفته‌های اخیر تظاهرات متعددی علیه نتانیاهو انجام داده و خواستار استعفای او شده‌اند. 

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود. 

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آن‌ها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰» ،  «پرونده ۲۰۰۰» ،  «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار در خصوص این پرونده‌ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است. 

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالا ۲ یا ۳ سال به طول می‌انجامد.