زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: یک واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه امروز یکشنبه همزمان با نخستین روز از هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.

حمیدرضا کبدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح بیست و سومین واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی سراوان است که با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی و چهار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی بخش کشاورزی زمینه اشتغال ۱۷ نفر از مردم بومی شهرستان سراوان فراهم شد.

مدیرجهاد کشاورزی سراوان بیان کرد: با توجه به تاکیدات سازمان مجوز راه اندازی واحدهای پرورش مرغ در این شهرستان به افراد متقاضی اعطا می‌شود.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ۲۰۸طرح بخش کشاورزی این استان با اعتبار ۹۶۹میلیارد و ۱۸۷میلیون ریال به مناسبت هفته دولت در حال بهره‌برداری است.

 محمدعلی نیکبخت اظهارداشت: ۲۳پروژه بهبود تولیدات دامی، ۲۷پروژه بهبود تولیدات گیاهی، ۱۱۷ پروژه آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۲۴ پروژه امور عشایری، پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۱ طرح شیلات آب‌های داخلی و یک پروژه شیلات آب‌های آزاد طرح‌های افتتاحیه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ویژه هفته دولت را تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۵۹۲ نفر شغل دائم و حدود ۴۲ هزار نفر نیز در سیستان و بلوچستان شغل موقت ایجاد می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اجرای ۶٠٠ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی ٢٣رشته قنات، حفر و تجهیز ۴٠ حلقه چاهک کشاورزی، راه‌اندازی واحدهای پرورش گاو شیری، شترمرغ، اصلاح و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری و ساخت اسکله موج شکن بندر صیادی تنگ را از مهمترین پروژه‌های هفته دولت امسال در این استان برشمرد.