به گزارش ایرنا ، علی یوسفزاده روز یکشنبه در بازدید از این پروژه اظهارداشت: از مسیر ۸۵ کیلومتری راه ارتباطی خلخال، شال، ماجولان به ماسوله در استان گیلان و از مجموع مسیر ۳۵ کیلومتری شال از توابع بخش شاهرود این شهرستان به ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل تاکنون ۲۸ کیلومتر آسفالت شده است.
وی با بیان اینکه زیرسازی مسیر آماده شده برای اجرای آسفالت در سال گذشته به علت مشکل تامین آسفالت و تعطیلی کارخانههای تولید آسفالت منطقه به تعویق افتاد، از برطرف شدن مشکل یاد شده خبر داد و گفت: با عقد قرارداد با یکی از کارخانههای تولید آسفالت بخش خصوصی خلخال مسیر زیرسازی شده توسط پیمانکار مجری طرح در حال قیرپاشی و آمادهسازی است.
وی با اشاره به شرایط جوی منطقه وجود مه دایمی در طول مسیر راهسازی خلخال - ماسوله و در گردنه منتهی به شهر ماسوله افزود: سرعت آسفالت مسیر بستگی به شرایط جوی مساعد دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی منطقه آسفالت ۴.۵ کیلومتراز طول مسیر راه در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان شهریور امسال تکمیل میشود.
او اظهارداشت: با توجه به وجود ۱۵ کیلومتر از مجموع مسیر خلخال - ماسوله در حوزه استان گیلان، انتظار از مسوولان راه و شهرسازی استان همسایه جدیت بیشتر در تکمیل عملیات راهسازی حوزه گیلان است.
او از پروژه راه خلخال - ماسوله به عنوان سختترین و صعبالعبورترین پروژه راهسازی استان اردبیل یاد کرد و افزود: برغم محدودیتهای مالی و اعتباری و سختی عملیات اجرایی پروژه بخوبی پیش میرود.
یوسفزاده با بیان اینکه برای اجرای پروژه در حوزه استان اردبیل ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه میشود، گفت: از مسیر ۱۵ کیلومتری استان گیلان تنها سه کیلومتر آسفالت شده و ۱۲ کیلومتر باقیمانده نیاز به راه سازی، زیرسازی و آسفالت دارد.
او افزود: با بهرهبرداری از این راه توریستی راه برای ورود گردشگران داخلی و خارجی از سمت ماسوله - استان اردبیل از دروازه جنوبی این استان هموار شده و این کار رونق اقتصادی مردم منطقه و صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت.