اردبیل - ایرنا - رییس دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای رتبه این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی آی اس سی (ISC) در بین دانشگاه­‌های جامع کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا ، دکتر عزیز حبیبی ینگجه روز یکشنبه گفت: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه دانشگاه محقق اردبیلی با ۱۲ پله صعود در بین دانشگاه­‌های جامع کشور در جایگاه ۳۰ قرار گرفت.

وی افزود: رتبه‌­بندی دانشگاه­‌های کشور هرساله از طرف ISC و بر اساس معیارها و شاخص‌­های پنج‌ گانه پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌ المللی، تسهیلات و امکانات و فعالیت‌­های اجتماعی و اقتصادی انجام می­‌گیرد.

وی اظهارداشت: موفقیت بدست آمده و رشد شتاب­‌دار دانشگاه در زمینه‌ های مختلف مرهون عزم، اراده و تلاش بی‌وقفه اعضای هیات علمی اندیشمند، دانشجویان مستعد و خلاق و کارمندان پرتلاش است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه تعداد مدارک ثبت شده در سال اخیر در پایگاه‌­های Web of Science و Scopus و بهبود شاخص‌های رتبه‌­بندی بیان کرد: امیدوایم در سال‌­های آینده در سایه الطاف الهی و همدلی بیشتر، شاهد ارتقای بیش از پیش رتبه دانشگاه محقق اردبیلی باشیم.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.