کرمان - ایرنا - معاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمان با اشاره به اهمیت حوزه خبر گفت: مدیران استان در رابطه با عملکرد و مشکلات حوزه و دستگاه زیر مجموعه خود به رسانه ها پاسخ دهند.

به گزارش ایرنا ، محمد صادق بصیری روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان افزود: در رابطه با برنامه های ماه محرم اطلاع رسانی دقیق از طرف رسانه ها انجام شود تا دست اندرکاران بتوانند برنامه های خود را مطابق پروتکل ها اجرا کنند.

وی تصریح کرد: در ایام محرم مجوز برگزاری هیچ گونه مراسمی در فضاهای سربسته صادر نمی شود و پیوست رسانه ای ستاد ملی کرونا در این رابطه تهیه شده است.

ظرفیت شورای اطلاع رسانی برای ارتقای کیفیت برنامه ها مناسب است

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کرمان گفت: مصوبات شورای اطلاع رسانی برای مطبوعات و خبرگزاری ها ارسال شود تا اهالی رسانه بتوانند از اهم مطالب آگاه باشند.

محمد رضا علیزاده با اشاره به فعالیت اثرگذار شورای اطلاع رسانی استان افزود: از ظرفیت این شورا برای برنامه ریزی و اجرای برنامه ها و آیین ها در ایام سال استفاده شود تا شاهد ارتقای کیفیت خبر رسانی باشیم.

وی تصریح کرد: رسانه ها با تولید محتوا، انتظارات و آگاهی های مردم را در رابطه با موارد مهم و حساسی مانند بازار بورس پاسخگو باشند و پیشنهاد آموزش رسانه ها در رابطه با آشنایی با مسائل بورس بسیار مفید است.

نشست های خبری مدیران کرمان ادامه پیدا می کند

مشاور رسانه ای استاندار کرمان در این نشست  با اشاره به تدارک برنامه های مختلف در هفته دولت گفت: برای تمامی فرمانداران شهرستان ها، دستورالعمل رسانه ای هفته دولت ارسال شده است و ملزم به برگزاری نشست خبری شده اند.

عباس تقی زاده افزود: نشست های خبری پیرامون برنامه های هفته دولت از روز جمعه آغاز شده است و هر روز میزبان مدیران استان و بیان عملکرد مجموعه خود تا ششم شهریور هستیم.

وی تاکید کرد: برخی مدیران آشنایی خوبی با رسانه ها دارند و بعضی هم شناخت ندارند و سیاست برگزاری نشست های خبری با حضور مدیران ادامه پیدا می کند.

تقی زاده گفت : به رغم تعداد بالای نشریات استان کرمان، تعداد زیادی از آنها در برنامه های خبری و مناسبتی پای کار نیستند و رسانه های فعال باید شناسایی شوند.

وی با اشاره به برگزاری آیین های ماه محرم اظهار داشت: اطلاع رسانی در این رابطه باید قوی و تا پایان عزاداری ها مستمر باشد، زیرا قطع اطلاع رسانی ممکن است موجب بروز بی نظمی در برپایی مراسم و برنامه ها بویژه در ایام تاسوعا و عاشورا شود.