کاشان- ایرنا- ۹ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی به ارزش ۳۶ میلیارد ریال در آیینی به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت با حضور جمعی از مسوولان شهرستان کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه کاشان روز یکشنبه در این آیین گفت: طرح‌های افتتاحی شامل نیروگاه خورشیدی، دیوار ساحلی و پل عرضی رودخانه روستای سن‌سن، بهسازی جوی آب و کف‌فرش معابر روستای فتح‌آباد، تکمیل محوطه‌سازی و آب‌نمای بوستان روستای ده‌زیره و سنگ فرش معابر روستای استرک است.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی همچنین ساختمان فرهنگی، اتاق بحران، آسفالت خیابان مسجد صاحب‌الزمان (عج) و بهسازی مجاری آب روستای جوشقان و طرح‌های عمرانی روستاهای فاقد دهیاری در بخش مرکزی کاشان را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری برشمرد.

وی افزود: این طرح‌ها افزون بر درآمدزایی برای روستاییان، موجب رفع خطر سیل و هدایت سیلاب‌های فصلی و همچنین هدایت گردشگران، جلوگیری از تخریب و خسارت به باغ‌ها در این بخش می‌شود.

فرماندار ویژه کاشان تشریح کرد: برای نیروگاه خوشیدی ۲۰ کیلوواتی دهیاری سن‌سن افزون بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و برای دیوارسازی ساحلی رودخانه‌های در روستاهای جهق، زنجابر و احمدآباد که فاقد دهیاری هستند نیز سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح روستای آب‌شیرین در محور کاشان- قم اشاره کرد و اظهار داشت: این پل با هدف جلوگیری از تصادف‌ها، سهولت در رفت و آمد با ارتفاع پنج، دهانه ۶ و طول ۳۰ متر ساخته خواهد شد.

مرتضایی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص یافته است.

بخش مرکزی کاشان با جمعیت نزدیک به ۱۷ هزار نفر، ۲۳ روستا دارد که از این میان پنج روستا فاقد دهیاری است.

به گفته فرماندار کاشان، در مجموع ۲۷۸ طرح به ارزش سه هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال همزمان با هفته گرامی‌داشت دولت در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت گرامی‌داشت یاد شهدای حادثه تروریستی سال ۶۰ به ویژه محمدعلی رجایی، رییس جمهوری و محمدجواد باهنر، نخست وزیر وقت با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

شهرستان کاشان افزون بر ۳۶۸ هزار نفری کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.