تهران - ایرنا - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اخذ مجوز برای ۱۲ فعالیت دارای اولویت معاونت روابط کار و تهیه شناسنامه و فرآیند کاری جهت بارگذاری آنها در « درگاه ملی صدور مجوزهای وزارت امور اقتصادی و دارایی» خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه وزارت تعاون، «حاتم شاکرمی» اظهارداشت: این اقدام برای تحقق اهداف شفافیت و بهبود فضای کسب و کار  صورت گرفت.
وی افزود: اعتبار نامه نمایندگان کارگران در کارگاه‌ها، گواهی تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، تایید صلاحیت شرکت‌های خدماتی ارائه خدماتی ارائه دهنده خدمات به دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی،پروانه دفتر مشاوره فنی طبقه‌بندی مشاغل کارگاه‌های مشمول قانون کار، گواهی ثبت شوراهای اسلامی کار و اعتبار نامه اعضای آن، پروانه صلاحیت و تأیید مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی، گواهی ثبت و انتخابات کانون‌های هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان ها و عالی ازجمله این مجوزهاست.
شاکرمی ادامه داد: گواهی نامه ثبت کانون کارگران بازنشسته شهرستان، استان و عالی، گواهی نامه  ثبت برگزاری انتخابات انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی، پاسخ استعلام در خصوص بررسی نقشه‌های ساختمانی از حیث ایمنی کار و حفاظت فنی، گواهی نامه ثبت و گواهی برگزاری انتخابات مجامع نماینده کارگران استان و عالی، گواهی ثبت و برگزاری انتخابات کانون انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی استان، سراسری و عالی از دیگر مجوزهاست.
وی همچنین از برنامه راه اندازی و اجرای «سامانه جامع روابط کار» با هدف گذاری ۴۵ زیرسامانه خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های شاخص و هدفمند حوزه معاونت روابط کار برای تحقق شفافیت راه‌اندازی و اجرای «سامانه جامع روابط کار»  است که بر اساس اولویت‌ها و نیازهای موجود و با هدف افزایش شفافیت برآیند کار، رضایتمندی جامعه هدف کارگران و کارفرمایان و نیز حفظ کرامت انسانی و دسترسی آسان و بدون تبعیض به خدمات به مردم ارائه شده است.
معاون روابط کار وزارت تعاون با اعلام اینکه تا کنون ۲۲ زیرسامانه (از مجموع ۴۵ زیر سامانه) در سراسرکشور عملیاتی و درحال بهره برداری است، گفت: سایر زیرسامانه ها نیز در دست تکمیل و اجرای آزمایشی است.
شاکرمی افزود: اکنون زیر سامانه تحت وب بیمه بیکاری نیز در سراسر کشور در حال بهره برداری است.