به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سیدمناف هاشمی توضیح داد: معضلات اجرا نشدن طرح های ترافیکی تهران اما در سفرهای غیرضروری، آلودگی محیطی، ایجاد صفهای طولانی ترافیک و پارکهای دوبل دیده شد.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ترافیک با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شد یا خیر، توضیح داد: طرح ترافیک با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا یک هفته لغو و پس از پایان مهلت، به مدت دو هفته متوالی دیگر تمدید شد اما شهرداری تهران برای اجرای طرح ترافیک نیاز به مصوبه جدیدی نداشت.
معاون شهردار تهران گفت: اگر قرار بر لغو طرح ترافیک بود، باید ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات جدید خود را استمرار میداد.
هاشمی معضلات لغو طرح ترافیک را بیشتر از دیگر مشکلات اجرای آن در زمان شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: انضباط شهری جزو ضروریات یک کلانشهر نظیر تهران است.
استفاده از ۴ دستگاه حفر تونل تا پایان امسال
هاشمی از کلنگ زنی خط ۱۰ مترو تهران طی چند روز آینده خبر داد و افزود: اجرایی شدن پروژه خط ۱۰ و افتتاح ۱۲ ایستگاه و همچنین کلنگ زنی چند نقطه انشعابی دیگر در منطقه ۱ و ۱۸ در دستور کار امسال قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره دستگاههای حفر تونل، بیان کرد: چهار دستگاه حفر تونل (TBM) در تهران وجود دارد که درحال حاضر یک دستگاه درحال کار است و تلاش می کنیم تا پایان امسال هر چهار دستگاه حفر تونل مورد استفاده قرار گیرد تا پیمانکاران و بخش خصوصی ضرر نکنند.
به گزارش ایرنا به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا میشد و شرط ورود به این محدودهها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبتنام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی بود.
محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابانهای شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود میشود.
پس از شیوع کرونا و اجرا نشدن موقتی طرح ترافیک، بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران، ساعت اجرای این طرحها کاهش یافته بود و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا میشد.