تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

تهران- ایرنا- رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از انهدام باند سه نفره سارقان منزل خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰ فقره سرقت منزل معترف شدند.

به گزارش ایرنا، از  اعلام روز دوشنبه پلیس تهران بزرگ، سرهنگ محمود مالمیر در این باره اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت از منازل در حوزه استحفاظی، تیمی از ماموران این کلانتری برای بررسی موضوع و شناسایی سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طی بررسی های انجام شده و سرنخ های به دست آمده از محل‌ها، مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی سه سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی صورت گرفته است، که بر این اساس مشخصات سارقان در اختیار ماموران گشت‌های انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه تیم عملیات در شهرک آزادی در حال گشت زنی بودند که یکی از ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۵۰ تهرانسر موفق به شناسایی خودرو این سارقان تحت تعقیب شد و با اعلام به مرکز کنترل کلانتری از سایر گشت های انتظامی درخواست کمک برای دستگیری متهمان کرد.

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، اظهار داشت: با حضور ماموران انتظامی در محل این سارقان تحت تعقیب قرار گرفتند و پس از یک کیلومتر تعقیب و گریز، در نهایت دو نفر از متهمان در یک خیابان بن بست گرفتار و دستگیر شدند و یک نفر از صحنه متواری شد.

 مالمیر تصریح کرد: هر دو متهم بازداشت و به همراه خودرویشان به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده علاوه بر اعتراف به سرقت از منازل شهروندان این محدوده به ۱۰ فقره سرقت به شیوه تخریب در ورودی منازل، اقرار کردند و نفر اصلی این باند ۱۶ فقره سابقه سرقت منزل در پرونده خود دارد.
وی خاطر نشان کرد: با اعتراف متهمان پرونده تکمیل و برای تحقیقات بیشتر مراجع قضایی ارسال شد و در بازرسی از خودرو متهمان نیز ادوات سرقت اعم از میله های یو شکل، انبر قفلی، پیچ گوشتی‌های سرکج، چاقوی ضامن‌دار، میلههای آهنی، شاهکلید خودرو و یک عددکلید کامپیوتری و زنجیر کشف شد.