مهاباد- ایرنا- امام جمعه میاندوآب‌ با تاکید بر ایجاد عدالت در توزیع امکانات، گفت: ساخت مجتمع فرهنگی و تفریحی مختص بانوان این شهرستان به عنوان نیاز اصلی مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز دوشنبه در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: به طور تقریبی و براساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵، نصف جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و برای اینکه عدالت در توزیع امکانات و ارایه خدمات رعایت شود، باید برنامه‌ریزی‌ها نیز برپایه عدالت باشد.

وی ادامه داد: در میاندوآب‌ نیز باید به احداث مجمتع ورزشی بانوان اقدام شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه بانوان از حقوق برابر در تناسب با آقایان برخوردار هستند، اظهار داشت: می‌توان با اختصاص بودجه قابل توجه با مساعدت مقام عالی استان و همچنین با همکاری نهادهای مربوطه در شهرستان نظیر شهرداری حداقل پارک بانوان فعلی این شهر را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ شبکه ماهواره‌ای بنیان خانواده و به ویژه کلمه مقدس "مادر" را نشانه گرفته‌اند، گفت: تمام تلاش این شبکه‌ها با تولید انواع برنامه‌ها متزلزل کردن بنیان خانواده و جایگاه مادر است و این در حالی است که نقش مادر در تربیت فرزندان با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با اینکه نصف‌ جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند ولی تربیت ۱۰۰ درصد جامعه توسط مادران انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: همچنین به اشتغال بانوان نیز توجهی بیشتر شود چرا که بیکاری منشا اصلی انواع آسیب‌های اجتماعی است و شاید به علت مسایل اقتصادی ایجاد اشتغال در شرایط کنونی سخت باشد اما با توسعه و توجه به مشاغل خانگی و صنایع دستی بانوان با همکاری نهادهای متولی و حمایتی می‌توان تا حدودی این مشکل را حل کرد.

وی افزود: در سایه توانمندی بانوان و اعتقادی که به این قشر وجود دارد، هر کاری در هر حوزه به آنان سپرده می‌شود به خوبی از عهده آن بر می‌آیند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار اظهار داشت: در بازدیدی که از پارک بانوان میاندوآب به همراه مسوولان شهرداری داشتیم، قرار شد تا ۲ هفته آینده جلسه‌ای در خصوص رفع کمبودهای این پارک در میاندوآب برگزار شود.

پریسا علیلو با بیان اینکه نقش بانوان در جامعه به ویژه در تربیت نسل آینده بی‌بدیل است، افزود: برطرف کردن مشکلات موجود در تأمین امکانات و زیرساخت‌ها برای رفاه حال این قشر از عهده یک نهاد خارج است و نیاز به حمایت سایر نهادهاست.

وی بیان کرد: طبق قولی که از مسوولان شهرداری میاندوآب برای تکمیل و ساماندهی پارک بانوان این شهر گرفته‌ایم، دهه فجر امسال است و به یقین نظر مقام عالی استان نیز در تخصیص اعتبار مورد نیاز برای این امر مساعد خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: در کنار ساماندهی پارک بانوان میاندوآب به راه‌اندازی غرفه‌ برای عرضه و فروش محصولات و تولیدات بانوان اقدام خواهد شد تا از نظر درآمدزایی برای آنان موثر واقع شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی به مناسبت هفته دولت و جهت بازدید از کارگاه‌های تولیدی زنان کارآفرین میاندوآبی، بررسی آخرین وضعیت پارک بانوان و برگزاری نشست مشترک زنان فرهیخته و کارآفرین و تشریح سند ارتقای وضعیت زنان استان به این شهرستان سفر کرده بود.