خرم‌آباد - ایرنا - رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: امسال از صندوق توسعه ملی ۱۸۰ میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی سالم خانواده‌های عشایری کشور اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا "کرمعلی قندالی" شامگاه دوشنبه در پایان بازدید یکروزه خود از مناطق عشایری شهرستان الیگودرز اظهار داشت: سال گذشته با ۲۵۳ میلیارد تومان بودجه ۴۱۲ پروژه ابرسانی در مناطق عشایری کشوراجرا شد که ۱۷ هزار خانوار عشایر از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

به گفته وی امسال نیز از صندوق توسعه ملی ۱۸۰ میلیارد تومان برای آب آشامیدنی سالم خانواده های عشایری کشور اختصاص یافته که با این اعتبار  در مجموع ۱۴۰ هزار خانوار عشایری کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

قندالی رییس سازمان امور عشایری کشور روز دوشنبه همچنین از طرح تبدیل ۲۵۰ هکتار اراضی دیم به آبی در مناطق عشایری شهرستان الیگودرز بازدید کرد.

طرح ۲۵۰ هکتاری آبیاری بارانی در روستای خلیل آباد آب باریک اجرا شده و بدون استفاده از هیچگونه انرژری برق، آب را به صورت ثقلی منتقل می کند.

بر اساس آمار سال ۸۷، این استان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری با جمعیت ۸۴ هزار نفر دارد که ۴.۷ جمعیت لرستان را تشکیل می دهند و رتبه خانواری و جمعیت آنها در سطح کشور به ترتیب هفت و شش است.

عشایر لرستان  ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی معادل ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می کنند و در مجموع سهم آنها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع دستی ۹۰۰ میلیارد تومان است.