شهرکرد- ایرنا- فرماندار بن گفت: تمامی اماکن گردشگری این شهرستان همزمان با دهه نخست محرم به‌ طور کامل تعطیل شده است و به ‌هیچ‌وجه پذیرای مسافران نیست و امسال مراسم آیینی نیز برگزار نخواهد شد.

کیاوش نادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این اقدام به ‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن انجام می‌شود.
وی افزود: در این مدت هیچ‌کدام از مکان‌های گردشگری بن مانند گرداب بن، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بناهای تاریخی و سایر مرکزهای اقامتی و گردشگری حق ارائه هیچ‌گونه خدماتی به گردشگران و مسافران ورودی به این شهرستان را ندارند.
نادری تصریح کرد: در این مدت برگزاری مراسم آیینی عزاداری مانند علم‌بران، آقاسلام و گل‌زنی در شهرستان بن برگزار نمی‌شود و سایر مراسم مرتبط با محرم و صفر در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنان هیچ‌کدام از تورهای گردشگری اجازه ورود به شهرستان بن را ندارند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
بن در ۲۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.