ساوه - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مفاهیم اساسی دین اسلام و انگیزه اصلی قیام سالار شهیدان (ع) است و در شرایط کنونی که جامعه درگیر بیماری کرونا شده، رعایت مسائل بهداشت عمومی و کمک به تداوم کمک های مومنانه به اقشار آسیب پذیر مهمترین معروف تلقی می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» روز سه شنبه در هفتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر مامونیه با حضور فرماندار و ائمه جمعه شهرهای تابعه این شهرستان  برگزار شد، افزود: امام حسین (ع) برای اقامه این فریضه الهی راهی کربلا شد و در این راه خود و خانواده اش را فدا کرد.
وی گفت: اگر بتوانیم این فریضه مهم را اقامه کنیم، بسیاری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی در جامعه ریشه کن خواهد شد.

امام جمعه زرندیه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از پایه های مهم و اساسی دین مبین اسلام است و هر شهروند مسلمانی وظیفه دارد حداقل با تذکر لسانی برای ادای آن کوشش کند.

وی تاکید کرد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد زمینه برای ابتلای سایر شهروندان از سوی هر شخصی یک رفتار نکوهیده و منکر است و لازم است همه مردم با رفتار دینی و مسئولانه نسبت به سلامت و جان یکدیگر در این خصوص احساس مسئولیت داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

 فرماندار زرندیه نیز، گفت: تامین همه جانبه امنیت جامعه در حوزه هایی چون نظامی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.  

«هادی فدایی» اظهار کرد: همه در برابر دستیابی به امنیت در مقوله های یاد شده تکلیف دارند و باید با برنامه ریزی درست و پیگیری های لازم نسبت به رفع شکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی جامعه کوشش کنیم.
وی افزود: امر به معروف را باید از خودمان شروع کنیم و اگر می خواهیم معروفی را گسترش دهیم شرایط نخست آن است که خود عامل به آن باشیم.

فرماندار زرندیه یادآور شد:‌ چهار هزار و ۴۰۰ بسته کمک معیشتی در این شهرستان آماده شده و به زودی تحویل اقشار آسیب پذیر خواهد شد.
راه اندازی فروشگاه پوشاک ایرانی اسلامی با مسئولیت سپاه ناحیه زرندیه،  توجیه هیات های مذهبی برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر عملکرد آنها با مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی از مصوبات جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

زرندیه با ۷۰ هزار نفر جمعیت از شهرستان های صنعتی و دارای ظرفیت های بالا در حوزه تولیدات باغی و گلخانه ای است.