قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: استقلال حوزه‌های علمیه از دولت‌ها و حکومت‌های مختلف در طول تاریخ، جزو افتخارات آن‌هاست که این رویه در جمهوری اسلامی نیز دنبال شده است.

حجت الاسلام میثم تارم روز سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه علمیه قشم افزود: عالمان دینی با حداقل شهریه که از محل وجوهات شرعی و کمک‌های مردمی است امور خود را می گذرانند و با عزت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری، رییس جمهور و رییس قوه قضائیه کنونی از عالمان دینی هستند، برخه شبهه افکنی می‌کنند که حوزه‌های علمیه در رفاه هستند و روحانیان زندگی مرفهی دارند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: البته روحانیانی که دارای مشاغل دیگری در نهادها و ارگان های دولتی و حکومتی هستند، مانند دیگر کارمندان دولت زندگی ‌می‌کنند.

وی افزود: اما روحانیان در مضیقه هستند و بر اساس همان وجوهات که مبلغ زیادی نیست زندگی می‌کنند و مخارج زندگی خود را بیشتر با روضه‌خوانی و دیگر امور تامین می‌کنند.

در این این آیین از خدمات حجت‌الاسلام مرتضی جوکار تجلیل و حجت‌الاسلام احسان رحیمی به عنوان رییس جدید مدرسه علمیه سفیران هدایت قشم معرفی شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.