مشهد- ایرنا- رییس اداره راهداری شهرستان مشهد گفت: پروژه تثبیت بستر و آسفالت جاده باغچه - سنگ بست با هدف کاهش هزینه‌ها و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

جواد پورعلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه در جاده اصلی باغچه - سنگ بست در شهرستان مشهد و به طول هشت کیلومتر با هزینه ۴۸ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی ادامه داد: این پروژه بصورت آزمایشی و با هدف تثبیت بستر و تامین روکش آسفالت آن انجام شده و در این طرح از ترکیب سیمان و آهک برای ترمیم بستر بهره گرفته شده است که بواسطه انجام این فرایند حمل مصالح کاهش یافته و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها صورت گرفته است.

فرماندار مشهد نیز گفت: طرح یاد شده یکی از طرح های ۹ گانه هفته دولت در بخش احمدآباد شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد است.

محمد رضا هاشمی خواستار توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان شد و افزود: باید بر اساس سه مولفه جمعیت، وسعت و محرومیت بودجه به مناطق مختلف اختصاص یابد و این پروژه نیز یکی از طرح هایی است که در این رستا احداث و افتتاح شده است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

۲ آزاد راه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد با مجموع ۱۱۲ کیلومتر تنها مسیرهای آزاد راهی خراسان رضوی هستند که در مشهد قرار دارند.

شهرستان مشهد حدود چهار هزار کیلومتر راه دارد که ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی می‌باشد و بقیه راه روستایی است.