روز گذشته، تعدادی از مدیران رسانهها با حسن روحانی، رئیسجمهور دیدار کردند. در این دیدار که کسانی چون مدیران مسئول روزنامههای ایران، اطلاعات، شرق، اعتماد و همشهری و مدیران عامل خبرگزاریهای ایرنا، ایسنا، ایلنا، مهر، فارس و تسنیم حضور داشتند، دغدغههای مردم از زبان اهالی رسانه بیان شد و حسن روحانی هم نکاتی بیان کرد.
مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق، درخصوص جلسه مدیران رسانهها با رئیسجمهور، بیان کرد: این جلسه با این تعداد و ترکیب متفاوت، برای نخستینبار بود که برگزار میشد. ایشان البته پیشتر در مقاطعی، جلساتی با خبرنگاران داشت اما این جلسه متفاوت بود.
جز این، ایشان تقریبا همه سوالات را با سعه صدر پاسخ گفت و جوابهای نسبتا خوبی هم داد و با توجه به سقف پاسخگویی و ملاحظات و مصالح، تقریبا هرآنچه پرسیده شد را پاسخ گفت.
او درباره یاریگریِ رسانهها در هشتمین سال دولت هم خاطرنشان ساخت: رسانهها بهویژه رسانههای همسو که همیشه اعلام آمادگی کردهاند اما لازم است تا سیاستهای رسانهای دولت هارمونی داشته باشد و مراجع سهگانه شورای اطلاعرسانی نهاد ریاستجمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هماهنگی داشته باشند تا عملکرد دولت بهبهترینشکل به اطلاع عموم برسد.
رحمانیان افزود: چنانکه کارهای بزرگ دولت با هوشمندی رسانهای، در همین یک سال پایانی میتواند خیلی خوب منعکس شود. برای مثال، برجام که آنرا بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی میدانیم، حتی در وضعیت فعلی که میگویند دوپایش قطع شده و با عصا راه میرود یا آنکه مُرده است و فقط جنازهاش روی زمین مانده، دیدیم که در شورای امنیت، چگونه توطئه آمریکا را خنثی کرد ولی آنگونه که باید، در فضای رسانهای نشر نیافت.
وی ادامه داد: و یا، رایگان شدن برق سیمیلیون مشترک کممصرف برق، اقدام بسیار مهمی در چهار دهه پس از انقلاب است که باید بهشکل گستردهای دربارهاش صحبت شود چون حتی شاید هنوز ذی نفعانِ این طرح هم هنوز از آن مطلع نباشند. براین اساس، پیشنهاد این است که اقدامات دولت، که عموما قابل توجه است، پیوست رسانهای قدرتمندتر و هدفمندتری، نسبت به آنچه به تاکنون بوده، داشته باشد.