گناباد- ایرنا- همزمان با چهارمین روز هفته دولت بهره‌برداری از ۱۰ طرح با هزینه ۲۲۶ میلیارد ریال در شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی آغاز شد.

فرماندار گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: پنج طرح با هزینه ۶۵ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

حامد قربانی افزود: این  طرحها شامل روکش آسفالت گرم جاده گناباد به بجستان به طول هفت کیلومتر، زیرسازی و روکش آسفالت ورودی روستای گردشگری ریاب، روشنایی تقاطع روستای نجم آباد در جاده گناباد به قاین، مرحله نخست آسفالت جاده نوده پشنگ به آهنگران به طول ۳.۷ کیلومتر و سفره خانه سنتی علیپور در روستای ریاب است.

وی ادامه داد: از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال در مجموع یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال طرحهای عمرانی و تولیدی در بخشهای مختلف در شهرستان گناباد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

فرماندار بجستان هم گفت: همزمان با چهارمین روز هفته دولت پنج طرح با هزینه ۱۶۱ میلیارد ریال در این شهرستان به ثمر نشست.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: گازرسانی به صنایع و پایگاه فوریتهای پزشکی، طرح هادی روستای کامه، احداث راه روستایی روستاهای کامه به هلالی، انتقال آب قنات بوستان و آبرسانی به روستاهای صلح آباد و مطرآباد طرحهای به بهره برداری رسیده در این شهرستان است.

همزمان با هفته دولت در مجموع ۱۶۹ طرح با هزینه یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف در جنوب استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسند.

شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف با ۲۹۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷، ۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.