تهران - ایرنا - ایران، روسیه و ترکیه حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و امضای قرارداد یکی از شرکت های نفتی آمریکا با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که پس از اشغال شمال سوریه توسط نیروهای آمریکا برای سرقت از نفت این مناطق انجام شد را محکوم کردند.

روزنامه "الوطن" سوریه امروز (چهارشنبه) با اشاره به بیانیه این سه کشور نوشت: در این بیانیه مشترک که پس از رایزنی‌های سه کشور درباره سوریه در ژنو صادر شد، طرفین اعتراض خود را نسبت به مصادره غیرقانونی و نقل و انتقالات درآمدهای نفتی که باید به سوریه منتقل شود را اعلام کردند.  

در این بیانیه آمده است: این سه طرف (ایران، سوریه و ترکیه) حملات مداوم رژیم صهیونیستی علیه سوریه که نقض اصول حقوق بین الملل است و به حاکمیت سوریه و همسایگانش آسیب می‌رساند و امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند، محکوم می‌کنند.  

سه کشور یاد شده در این بیانیه مشترک بر عزم خود برای مبارزه با همه اشکال تروریسم و ‌مقابله با برنامه جدایی که به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین امنیت ملی کشورهای همسایه آسیب وارد می‌کند، تاکید کردند.  

آن‌ها همچنین توافق کردند که همکاری خود را با هدف از بین بردن کامل گروههای تروریستی مانند "داعش"، "النصره"، "القاعده" و سایر گروه‌های مرتبط با آن که توسط سازمان ملل به عنوان "تروریست" شناخته می‌شوند، ادامه دهند.  

خاطرنشان می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی در ماه گذشته چندین بار با پرتاب موشک، بمباران مناطق مختلف و پرتاب خمپاره مناطقی از سوریه را مورد هدف قرار داد.  

بالگردهای دشمن صهیونیستی نیمه مرداد امسال بعضی از نقاط متعلق به ارتش سوریه را در نقاط مرزی القنیطره هدف موشکی قرار دادند که خسارت‌ها تنها به تلفات مادی محدود بود.  

پیش از این نیز در ۲۷ ماه می‌ (۶ خرداد) رژیم صهیونیستی به القنیطره حمله کرد که در نتیجه آن یک نظامی سوری و شمار دیگری زخمی شدند.  

الوطن سوریه در ادامه به اشغال مناطقی از شمال سوریه توسط ارتش ترکیه اشاره کرده و نوشت: ترکیه از گروه‌های تروریستی در ادلب و شمال شرقی سوریه حمایت می‌کند.  

به نوشته این روزنامه، ترکیه همچنین در زمینه سرقت محصولات کشاورزی شهروندان سوری در مناطق تحت اشغال خود اقدام کرده و زیر ساخت ها را از بین می‌برد و انواع فعالیت‌های تروریستی را علیه مردم سوریه انجام می‌دهد که آخرین آن قطع آب الحسکه است.  

تروریست‌های وابسته به اشغالگران ترکیه از دو هفته قبل با قطع برق و تخریب تاسیسات ایستگاه آبرسانی «علوک» در الحسکه سوریه، موجب قطع آب آشامیدنی بیش از یک میلیون شهروند سوری شده‌اند.  

استان الحَسَکه یکی از استان‌های کشور سوریه در شمال شرقی این کشور است. شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهرهای قامشلی، دیرک، سری کانی و عمودا از مهم‌ترین شهرهای این استان هستند.  

این تروریستها همچنین بامداد دوشنبه هفته جاری با منفجر کردن خط گاز "العربی" باعث کاهش فشار گاز در نیروگاه برق «دیرعلی» و از کار افتادن دیگر نیروگاه‌ها و قطع برق در سوریه شدند.  

ترکیه پیشتر و به بهانه مبارزه با شبه‌ نظامیان کُرد با انجام عملیات نظامی در شمال سوریه،‌ برخی از مناطق آن را به کنترل خود درآورده است.  

از این رو ترکیه از سال گذشته با وجود اعتراض‌های دمشق، نیروهای نظامی به سوریه اعزام و آن‌ها را در برخی مناطق شمال این کشور مستقر کرده است.  

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد جنگ با تروریسم است. جنگی که با حمایت برخی کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها سال‌ها می باشد که به طول انجامیده است.  

در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از خاک سوریه در اختیار دولت قانونی این کشور قرار دارد و ۱۰ درصد نیز در اختیار تروریست‌ها و برخی نیروهای خارجی در شمال سوریه است.