نوشهر- ایرنا - فرماندار تنکابن با ابراز نگرانی از هجوم مسافران و گردشگران به این شهرستان ، نسبت به روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید امیر حسینی جو روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان گفت : در حال حاضر ۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی تنکابن بستری هستند و ظرفیت بخش آی سی یو این بیمارستان نیز تکمیل است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته تنها یک بیمار کرونایی از بیمارستان ترخیص شد ، افزود ‌: در همین مدت ۱۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان شهید رجایی بستری شده اند که این وضعیت بسیار نگران کننده است.

فرماندار تنکابن تاکید کرد که در طول شبانه روز گذشته سه بیمار کرونایی بستری در بیمارستان شهید رجایی هم فوت کردند.

وی از مردم خواست از سفر به استان مازندران خصوصا غرب استان به دلیل شرایط کرونایی خودداری کنند.

حسینی جو با اشاره به تعطیلات چند روز آینده ، گفت : همه بخشداران و دستگاه های مرتبط در تعطیلات چند روز آینده  در آماده باش کامل هستند و باید نظارت ها در برگزاری مراسم عزاداری تشدید شود.

وی با بیان اینکه مراسم محرم ریشه تاریخی دارد و به صورت خودجوش توسط مردم و با همراهی حاکمیت برگزار می شود ، افزود : شرایط کرونایی فعلی نخستین تجربه ما در طول تاریخ است و اکثریت مردم هم هنگام برگزاری مراسم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

مقام عالی دولت در تنکابن افزود: باید در شرایط موجود ،  وضعیت را به گونه ای کنترل کنیم تا جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

وی یادآور شد : هرگونه فعالیت رسمی در سواحل ممنوع است و هیات های مذهبی از محوطه های باز مساجد برای عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده نمایند.