لارستان-ایرنا- در چهارمین روز از هفته دولت، طرح افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت بلغان بخش جویم از توابع شهرستان لارستان، با سرمایه‌گذاری افزون بر ۹۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بنا به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس، معاون طرح و توسعه این شرکت در آیین افتتاح این طرح با بیان اینکه با اجرای این پروژه، ظرفیت پست بلغان بخش جویم لارستان به ۴۰ مگاولت آمپر افزایش می‌یابد، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، تامین برق متقاضیان جدید، پاسخگویی به نیازهای موجود و پوشش افزایش تقاضای برق در جنوب فارس است.

عزیزیان افزود: امسال همزمان با هفته دولت، هشت طرح تامین و انتقال برق در استان فارس با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۷ میلیارد ریال راه‌اندازی شده که این امر زمینه‌ساز توسعه همه جانبه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: تامین زیر ساخت‌های توسعه برق و انرژی از جمله رویکردهایی است که امسال در راستای جهش تولید در اولویت شرکت برق منطقه‌ای استان فارس قرار گرفته است.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: محدود بودن منابع انرژی به چالشی جدی در شرایط کنونی تبدیل شده است و به همین سبب باید از تمام ظرفیت‌های لازم برای تامین برق و انرژی به عنوان زیر ساخت مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان فارس و شهرستان لارستان بهره‌گیری شود.

عزیزیان بیان داشت: برق یکی از مهم‌ترین انرژی‌های پاک است که می‌تواند برای یک اقتصاد در حال توسعه مانند جامعه ما اهمیت بسزایی داشته باشد و زمانی بر اهمیت این موضوع افزوده می‌شود که از یک سو سایر منابع انرژی همانند نفت و گاز، مهم‌ترین منبع درآمدی است و از سوی دیگر تقاضا برای گاز و فرآورده‌های نفتی به طور روز افزون در حال افزایش است.

وی ادامه داد: افزایش بکارگیری انرژی برق باعث گسترش بخش صنعت و رونق نسبی بخش کشاورزی می‌شود و با ایجاد تحولات ساختاری، فرآیند توسعه اقتصادی را تسهیل می‌کند. 

افتتاح و یا شروع عملیات اجرایی ۷۸ طرح عمرانی در لارستان 

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان هم در این آیین، گفت: امسال همزمان با هفته دولت، ۷۸ طرح عمرانی، زیربنایی و خدماتی با اعتباری افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

جلیل حسنی بیان داشت: از این تعداد ۷۴ طرح عمرانی، زیربنایی و خدماتی با اعتبار ۸۴۰ میلیارد ریال مربوط به هفته دولت امسال است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنو شیراز قرار دارد.

از دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.