ارومیه- ایرنا- فرماندار شوط با اشاره به خدمات قابل توجه دولت در توسعه این شهرستان گفت: در هفته دولت امسال، ۵۰ طرح عمرانی به ارزش ۵۶۰ میلیارد ریال در این منطقه افتتاح شد.

حسن عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله این طرح ها می‌توان به گازرسانی روستایی، عمران شهری و روستایی، احداث و بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، طرح‌های اشتغال زایی و فعال سازی واحدهای راکد، مدارس مشارکتی خیّرساز، مسکن محرومان، مسکن طرح اقدام ملی و پروژه های آبخیزداری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اعتبار تامین شده برای اجرای این طرح ها بیش از ۶۵۴ ۵۶۴ میلیارد ریال بود.

فرماندار شوط به سرمایه گذاری در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در شهرک صنعتی این منطقه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که این امر مهم با تدابیر دولت تدبیر  و امید و فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم محقق شده و طی روزهای آینده با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریالی، گازرسانی به شهرک صنعتی نیز افتتاح می شود.

وی شاخص بهره مندی شوط در زمینه گازرسانی روستایی را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: تنها چهار روستای بالای ۲۰ خانوار واجد شرایط در این شهرستان گازرسانی نشده که در این خصوص نیز اقدام می شود.

وی با اشاره به عمران و آبادانی شهرها و روستاهای این منطقه بیان کرد: شهرستان شوط در این زمینه، در سطح استان رتبه دوم یا سوم را به خود اختصاص داده است.

عبداللهی گفت: طی هفته دولت امسال ۲۱ کلاس درس خیّرساز با حضور معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اعتبار پیش بینی شده بیش از ۸۰ میلیارد ریالی کلنگ زنی شد.

وی به فضاهای بهداشتی شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: فضاهای بهداشتی شوط در چهار سال اخیر رشد ۲.۵ برابری از لحاظ امکانات، تجهیزات و فضا داشته و مردم شهرستان در کمتر از ۱۰ دقیقه به مرکز درمانی دسترسی دارند.

وی رشد فضاهای ورزشی شوط را نیز در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۰۰ درصدی اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای دولت سه سالن ورزشی این شهرستان به ۱۲ سالن افزایش یافته است.

فرماندار شوط اضافه کرد: در حوزه راه های روستایی در آستانه جشن اتمام عملیات زیرسازی و آسفالت راه روستایی هستیم و کل مسیرهای آسفالت نشده این شهرستان تنها حدود ۲۰ کیلومتر است.

عبداللهی احداث سد فشل ۲ را یکی از مهمترین پروژه های دولت تدبیر و امید در این شهرستان عنوان کرد و گفت: به زودی این طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال عملیاتی خواهدشد.

وی اظهار کرد: با احداث و بهره برداری از این سد، سه هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب آن، از آب مناسب و پایدار برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: شوط در تولید آفتابگردان روغنی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده و همچنین قطب تولید مرغ استان با ۳۵ واحد مرغداری است و فرصت مناسبی در داخل منطقه آزاد برای امر سرمایه گذاری وجود دارد.

فرماندار شوط از توزیع ۶ هزار بسته معیشتی در ایام کرونا به افراد آسیب دیده در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این مهم با همکاری و مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد اجرایی شد که این مشارکت ستودنی است.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رییس جمهوری) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر) ۲ دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.

شهرستان شوط با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.