اراک - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ ریال تسهیلات امسال به مراکز رشد و شرکت‌های فناور این استان تزریق شده است.

سید «محمد کریم‌الدینی » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به ۵۸ مرکز رشد و فناور استان مرکزی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات پارک علم و فناوری با بهره اندک به متقاضیان داده می‌شود، ادامه داد: پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط این بخش  امسال در این مرکز علمی هدفگذاری شده است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار داشت: ۱۹ مرکز پیش‌رشد، ۶ واحد رشد و چهار مرکز پسارشد امسال در این مرکز پذیرفته شده‌ است.

کریمی‌الدینی بیان کرد: حمایت‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی از واحدهای فناور به‌صورت بسته‌های آموزشی، معافیت‌های مالیاتی، عوارض گمرکی بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، آزمایشگاهی، کارگاه‌های شبکه‌سازی و پرداخت تسهیلات ویژه با نرخ بهره اندک انجام می‌شود.

وی واحدهای فناور استان مرکزی را در زمره موفق‌ترین  نمونه‌های کشور دانست و گفت: ۱۴ شرکت فناور و دانش بنیان این استان با تولید انواع تجهیزات پزشکی در سنگر مقابله با شیوع کرونا، همکاری می‌کنند.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی اضافه کرد: واحدهای فناور و دانش‌بنیان این استان پارسال درخشش چشمگیری داشتند به‌طوری که بیش از ۲ و نیم میلیون دلار انواع کالا از این واحدها به نقاط مختلف جهان صادر شد.

کریم‌الدینی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۳۹۷ مجموع واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی ۱۱۶ مورد بود اما، پارسال در سایه حمایت‌های  پارک علم و فناوری  ۷۵ واحد دانش‌بنیان و فناور به زنجیره قبل افزوده شد.

وی بیان کرد: طرح «جوان رشد» با هدف حمایت از پایان‌نامه‌هایی که منجر به تولید محصول و یا معرفی فناوری نوین می‌شوند در استان مرکزی آغاز شده و به پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد، ۱۲۰ میلیون و به پایان‌نامه‌های مقطع دکترا نیز ۲۴۰ میلیون ریال کمک مالی می‌شود.

۱۷۱ مرکز رشد و شرکت دانش بنیان در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳۷ مرکز در مجموعه پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می‌کنند.