بندرعباس-ایرنا-مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: مرکز تکثیر و پرورش میگو با هزینه ۱۰۰میلیارد ریال هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

عبدالرسول دریایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این مرکز در مساحت ۳و نیم هکتار با ظرفیت تولید ۲۰۰میلیون قطعه بچه میگو و اشتغالزایی برای ۳۰نفر افتتاح شد.

وی بیان داشت: مرکز پرورش میگو در بندرلنگه در مدت زمان ۷ماه و بدون دریافت تسهیلات بانکی با تلاش بخش خصوصی و حمایت‌های اداره‌کل شیلات استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان بندرلنگه از ظرفیت‌های شیلاتی زیادی برخوردار است اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک ارتقاء بیش‌ از پیش فعالیت‌های شیلاتی را در این شهرستان شاهد هستیم.

دریایی خاطر نشان کرد: توسعه فعالیت‌های شیلات به ویژه آبزی‌پروری، عمل‌آوری و صادرات میگو نقش موثری در ایجاد اشتغال و درآمد برای ساحل‌نشینان استان دارد.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.