مهاباد- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت سه طرح ورزشی و کشاورزی با هزینه ۱۳۳ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۶ نفر با حضور فرماندار و مدیران دستگاه‌های متولی در میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل یک باب سالن ورزشی، کارخانه تولید انواع کنسانتره ، آب میوه، رب، پوره میوه و سبزیجات و یک ایستگاه جمع‌آوری شیر است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان میاندوآب در آیین افتتاح این طرح ورزشی گفت: سالن ورزشی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع توسط نمایندگی سبک و انجمن کانگ‌فوتوآ ۲۱ در روستای "اوچ‌تپه" این شهرستان ساخته شده است.

رضا زرندی با بیان اینکه این پنجمین سالن ورزشی ساخته شده توسط این انجمن در منطقه است، افزود: زمین این سالن نیز از سوی مسوول نمایندگی سبک و انجمن کانگ‌فوتوآ ۲۱ در میاندوآب اهدا شده و برای ساخت آن نیز ۱۸ میلیارد ریال توسط اعضای این انجمن هزینه شده‌ است.

"ایستگاه دریافت شیر خام سعادت" در میاندوآب دیگر طرحی بود که به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری از آن آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین بهره‌برداری از این مرکز اظهار داشت: این مرکز با ۱۵ میلیارد ریال هزینه در زمینی به مساحت ۷۶۷ متر مربع و زیربنای ۳۲۰ مترمربع در "کوی وکیل‌کندی" میاندوآب، اجرا شده ‌است.

علی دیانتی افزود: این واحد قابلیت دریافت ۱۰ هزار و ۹۵۰ تن شیرخام در سال را دارد و با بهره‌برداری از آن برای ۶ نفر به طور مستقیم و ۱۵ نفر به‌صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی بیان کرد: سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر خام (بدون احتساب مصرف سرانه شهرستان) در میاندوآب تولید می‌شود که با وجود تعداد ۲۲ واحد مرکز ثابت جمع‌آوری شیر خام با ظرفیت دریافت روزانه ۱۶۱ تن، سالانه ۴۰ هزار تن شیرخام تولیدی دامداران منطقه در شهرستان جذب و فرآوری شده و مابقی به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

همچنین به همین مناسبت بهره‌برداری از فاز اول کارخانه "تولید انواع کنسانتره میوه، آب میوه، پوره میوه و سبزیجات و انواع رب" با ظرفیت تولید سه هزار و ۲۰۰ تن رب و جذب مواد خام اولیه به میزان ۲۴ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در روستای "گوگ تپه" از توابع بخش مرکزی میاندوآب آغاز شد.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین افتتاح این طرح‌ نیز گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع با زیر بنای ۶ هزار مترمربع احداث شده و با آغاز بهره‌برداری از فاز اول کارخانه برای ۱۰ نفر به طور مستقیم و برای ۲۰ نفر بصورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شد.

دیانتی با بیان اینکه امسال هزار و ۳۵۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندوآب‌ با پیش‌بینی تولید حدود ۹۰ هزار تن محصول به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافته، افزود: با آغاز فعالیت این کارخانه که سومین کارخانه رب فعال شهرستان است، با جذب بخشی از محصول تولیدی کشاورزان منطقه، بازاریابی و اقتصاد کشاورزی شهرستان توسعه و رونق می‌یابد. 

وی با بیان اینکه تولید انواع کنسانتره میوه، آب میوه، پوره میوه و سبزیجات سایر فازهای این کارخانه است که بزودی به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: با توجه به اینکه ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به محصولات باغی اختصاص یافته و سالانه ۱۸۰ هزار و ۸۹۰ تن، محصولات باغی از باغات شهرستان استحصال می‌شود، راه‌اندازی سایر فازهای این کارخانه با ظرفیت ۶۰ هزار و ۶۹۵ تن تاثیر بسزایی در جذب محصول تولیدی باغداران منطقه خواهد داشت.

به مناسبت هفته دولت ۵۸ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با هزینه حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر در سال ۱۳۶۰ به نام هفته دولت نام‌گذاری شده‌است.