کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا استان البرز از کاربران و ادمین ها خواست در آستانه دور دوم انتخابات مجلس یازدهم اخلاق مداری را در فضای مجازی اولویت فعالیت خود قرار دهند.

سرهنگ محمد اقبالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه تبلیغات دور دوم انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دراستان البرز به صورت مجازی  صورت می گیرد  گروه ها و کانال های مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید رعایت کنند.

وی اضافه کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک  تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و  حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

رییس پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد که  ادمین ها و کاربران عرصه مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را داشته باشند.

اقبالی گفت:  هر مقطع زمانی و شرایط مناسبتی مطالبات خود را دارد که  مدیریت این مباحث اهمیت زیادی دارد، نامزدهای انتخاباتی نیز باید با رعایت اخلاق حرفه ای در این عرصه حاضر شوند و از هر گونه تخریب نسبت به یکدیگر پرهیز و فقط  برنامه های خود را ارائه دهند.

وی  تاکید کرد: در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضا را ایمن و مطمئن نگه داریم و چالش ایجاد نکنیم و دست مایه منفی برای دیگران ایجاد نکنیم.  

اقبالی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که امروزه به ویژه در البرز فضای مجازی را تحت الشعاع قرار می دهد فضای سیاسی است و  به طور  معمول در انتخابات و مناسبت های سیاسی اتفاقاتی رقم می خورد که برخی افراد اخلاق حرفه ای را رعایت نمی‌کنند و دستاویز  خبری برخی کاربران سودجو می‌شوند.

وی  یادآور شد : با توجه به این شرایط و در آستانه شروع  تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی دومین مرحله یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی استان های کشور ازجمله استان البرز، بسیاری از افراد با بهره گیری از روش های نوین تبلیغات دست به انتشار اپلیکیشن های موبایل پایه برای آشنایی با کاندید موردنظر خود می کنند.

رییس پلیس فتا البرز ادامه داد: در این شرایط  کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن های موبایل پایه، یادآورشد : کاربران اپلیکیشن های تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن ها انجام می دهند، بارگذاری کنند.

وی گفت که با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می تواند در بسیاری از تخلفات جلوگیری شود.

اقبالی اظهارداشت:  کاربران باید در تولید محتوی دقت لازم داشته باشند چرا که پلیس فتا با هرگونه تخلفات که منجر به بی اخلاقی و خارج از چارچوب قانونی باشد به شدت برخورد می‌کند.

رییس پلیس فتا البرز همچنین به  ادمین‌های فضای مجازی تاکید کرد که با توجه به اینکه مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و ادمین‌ها نیز  قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد که ۱۱۵ نامزد در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله اول " مهدی عسگری" و " علی حدادی " به ترتیب به عنوان نمایندگان مردم از  حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد و  حوزه انتخابیه طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس که دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است رقابت بین " فاطمه آجرلو" و " علیرضا عباسی" به دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کشانده شد.

حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد مشمول شرایط قانونی برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و تا به این لحظه شورای  نگهبان ۲۱ شهریورماه را زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام  کرده است.

زمان فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی ۸ روز قبل از اخذ رای پنجشنبه ۱۳ شهریور شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرج سه هزارنفر مامور محافظت از صندوق های اخذ رای بودند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح روز جمعه دوم اسفندماه سال ۹۸ در سراسر کشور برگزار شد.