ساری – ایرنا – همزمان با نهمین روز از ماه مبارک محرم و در روز تاسوعای حسینی ۱۵ هزار وعده غذای گرم طبخ و بین نیازمندان و ایتام شهرستان قائمشهر توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عزاداری و اطعام دهی ماه محرم امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته در حال برگزار شدن است.

در ایام محرم امسال توزیع ماسک بین زائران حسینی و بسته‌های غذایی به صورت بیرون بر ، جایگزین طبخ غذاهای نذری در هیات ها شده است.

یکی از اعضای کادر موکب حضرت فاطمه زهرا (س) قائمشهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،گفت: در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، امسال جمع آوری نذورات مردم صرف توزیع غذای گرم بین نیازمندان و ایتام شده است.

عابدین تیرخطیر با اعلام اینکه امسال نذورات مردمی را صرف پخت ۷۲ دیگ غذای گرم به نیت ۷۲ تن شهدای کربلا اختصاص داده ایم، افزود: به مناسبت روز تاسوعای حسینی ۱۵ هزار غذای گرم بین نیازمندان و ایتام توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال در شبهای محرم و با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی بین عزاداران حسینی ماسک توزیع شده است .

تیرخطیر در پایان با اشاره به اینکه در سال های گذشته در ایام محرم موکب برپا می کردیم ،گفت: موکب فاطمه زهرا (س) در سال های گذشته در ایام اربعین ۲ موکب در کربلا و نجف برپا می کرد تا بین زائران حسینی اطعام توزیع شود.