گناباد-ایرنا- مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف مهمترین فلسفه قیام عاشورای حسینی را زنده نگهداشتن دین مبین اسلام و ارزشهای اسلامی و برپایی عدل و داد ذکر کرد.

مولوی حبیب الرحمن مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام حسین (ع) زمانی  که احساس کردند حکومت اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف شده و به دست نااهلان و فرد بی لیاقتی مانند یزید افتاده و دین مبین اسلام در معرض خطر است قیام کردند و این قیام برای کسب مقام دنیا نبود بلکه برای احیاء سنت و تقویت شریعت رسول اکرم (ص) بود.

وی ادامه داد: به همن دلیل امام حسین (ع) در برابر ظلم تسلیم نشدند و تن به ذلت ندادند و خود و تعدادی از اعضای خانواده و یارانشان در راه احیاء ارزشهای اسلام به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف گـفت: محبت اهل بیت (ع) در بین اهل سنت از جایگاه خاصی برخوردار و از امور واجب و لازم است و با پیروی از سیره شان این محبت را ابراز می‌دارند.

یکی از مدرسان حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از قیام عاشورا به عنوان مهمترین  واقعه در تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: سکوت نکردن در برابر باطل بزرگترین درس این قیام است.

مولوی خیرالله نیکخو افزود: امام حسین (ع) و یارانشان در مسیر احیای دین اسلام  و حق گویی و عدالت و حقیقت طلبی در برابر باطل ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.