همدان_ ایرنا_ امام جمعه ملایر گفت: همانگونه که اصحاب اباعبدالله(ع) امام حسین(ع) را تنها نگذاشتند، ما نیز اگر تشنه و تهدید شویم تحت هیچ شرایطی از حسین زمانمان دست نمی‌کشیم.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز یکشنبه در جمع عاشوراییان ملایر در مصلای حضرت ابوالفضل(ع) این شهر اظهار داشت: امروز در پرتو معرفت عاشورا، امام حسین(ع) و یزیدیان زمان را می‌شناسیم.

وی افزود: به گفته سیدحسن نصرالله امروز هم همان جنگ حسینی‌ها و یزیدیان است و یزیدیان در آمریکا و صهیونیست تجلی یافته و قصد محاصره سرزمین ما را دارند که در اردوگاه حق و حقیقت، فرمانده آن رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام برقراری معرفت را یکی از درس‌های مهم عاشورا و سیدالشهدا(ع) دانست و بیان کرد: معرفت در اردوگاه امام حسین(ع) موج می‌زد و اصحاب اباعبدالله(ع) به جای زندگی دنیوی شهادت در رکاب سرور و سالار شهیدان را انتخاب کردند.

وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تربیت شده در مکتب امام حسین(ع) و عاشورا دانست و گفت: شهدای ما چه در صحنه دفاع مقدس، چه در مقابله با داعش و چه صحنه‌های دیگر از معرفت حسینی برخوردار بودند و ملت ایران نیز امروز به واسطه کمک‌های مومنانه و حضور در عزاداری امام حسین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، این معرفت را از خود به نمایش گذاشتند.

امام جمعه ملایر یقین داشتن به نصرت الهی را درس دیگر عاشورا عنوان و بیان کرد: تنها هدف دشمنان از به شهادت رساندن امام حسین(ع)، خاموش کردن نور اباعبدالله الحسین(ع) بود، اما هرگز به این هدف نرسیدند و اگر به داشته‌ها و توانمندی‌های خود تکیه کنیم، خدا ما را یاری می‌کند.

حجت الاسلام برقراری غیرت را سومین درس مهم حادثه عاشورا عنوان کرد که در صحرای کربلا درس غیرت در اصحاب و اهل بیت(ع) سیدالشهدا(ع) موج می‌زد و به معنای واقعی غیور بودند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دشمنان این است که امروز جامعه مردان را از غیرت همچون غیرت دینی، ملی و ناموسی تهی کنند، در حالیکه شهید ابراهیم خانی‌ها و شهید حسین همدانی‌ها چون غیرت ناموسی داشتند، در عراق و سوریه جنگیدند و به شهادت رسیدند تا جهان اسلام را از دست داعش نجات دهند.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: همه باید نسبت به دین غیرت دینی داشته باشیم و دین در لابلای زندگی خودش را نشان دهد.

وی با اشاره به جایگاه مهم اقامه نماز گفت: امام حسین(ع) در سخت‌ترین شرایط در ظهر عاشورا، نماز را اقامه کرد.

حجت الاسلام برقراری بر لزوم درس گرفتن از معرفت، نصرت و غیرت امام حسین(ع) تاکید کرد و اظهار داشت: از اباعبدالله الحسین(ع) می‌خواهیم قطره‌ای از معرفت، اعتقاد به نصرت و پای‌بندی به نصرت را به ما عطا کند تا بتوانیم در مقابل دشمنان همچون گذشته پیروز شویم.

واقعه عاشورا راه حیات جاودانگی است
​​​

فرمانده انتظامی ملایر نیز گفت: آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه نقشه راه حیات سعادت‌مندانه و جاودانگی است و نمایه‌های قدسی نهضت عاشورا را که از جلوه‌های اخلاق، ولایت‌مداری، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، نوع‌دوستی و برادری است را نمایندگی می‌کند.

سرهنگ محمدباقر سلگی مقابله با انحرافات فکری را یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا دانست و افزود: عاشورا تصویری از مظلوم‌ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن درس مبارزه با خودپرستی، ظلم و خودکامگی نگاشته شده است.

وی محرم را ماه بصیرت، رشد، بالندگی، سوگواری خردمندانه و شکوفایی معنوی دانست و بیان کرد: محرم مدرسه عشقی است که باید در آن درس چگونه زیستن را آموخت و عاشورا نقطه عطف ذلت‌گریزی و ستم‌ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام و تشیع است.

در این آیین نماز ظهر عاشورا با حضور هیات‌های عزاداری، دسته‌های سینه‌زنی و اقشار مختلف مردم در مصلای حضرت ابوالفضل(ع) ملایر اقامه شد.