احسان رستمی کمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفته گذشته، یکی از راکبان دوچرخه، در مسیر بجنورد به بوستان باباامان که در محور اصلی استانهای شمالی به مشهد مقدس است، دچار حادثه شد و جان باخت.
وی با اشاره به اینکه برای ارتقای ایمنی دوچرخه سواران، مسیر ویژه ای تعریف شود، گفت: بزرگراه بجنورد به باباامان، ایمنی لازم برای تردد دوچرخه سواران را ندارد و این وسیله نقلیه ناایمن با کوچکترین حادثه می تواند خسارت های جانی زیادی برای راکب به همراه داشته باشد.
رییسگروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: نیاز است با همکاری مسوولان مربوط، تدبیر خاص و ویژه برای ایمنی تردد دوچرخه سواران اندیشه شود.
وی افزود: تردد دوچرخه سواران در مسیر بجنورد به بوستان باباامان و بجنورد به بوستان بش قارداش افزایش یافته است، البته دوچرخه سواران برای تردد در مسیر بجنورد-بش قارداش از مسیر جاده سلامت هم استفاده می کنند از این رو بخشی از ترافیک به این مسیر سوق داده شده است.
وی درباره تعریف مسیر دوچرخه سواری در شهر بجنورد گفت: پرونده بررسی کارشناسی فاز اول مسیرهای ایمن دوچرخه سواری بجنورد بسته شد و پس از تصویب نهایی در شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا)، شهرداری بجنورد ملزم به اجرای آنها در مدت زمان مشخص شده خواهد بود.
رستمی افزود: مسیر خیابان تربیت تا فرهنگسرا بجنورد، در شورای همتا مصوب شده است و مسیر اتصال بوستان های آفرینش و شهربازی از طریق خیابان طالقانی، مسیر خیابان فردوسی حدفاصل تقاطع کمربندی مدرس تا تقاطع ٣٢ متری شهدا، اتصال به فردوسی جنوبی(منطقه) در فاز بعدی انجام خواهد شد همچنین مسیر خیابان قیام حدفاصل تقاطع کمربندی مدرس تا تقاطع ٣٢ متری شهدا (اتصال به قیام جنوبی(ناوک) در کمیته فنی ذیل شورای همتا تایید شده است.
رییسگروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید فکر اساسی برای رفع مشکل تردد دوچرخه سواران در بزرگراه ها داشته باشیم.
بر اساس این گزارش نبود مسیر ویژه دوچرخهسواری در مرکز خراسان شمالی، موجب حضور و فعالیت ناایمن و مخاطرهآمیز دوچرخهسواران جوان در بزرگراه بجنورد تا بوستان گردشگری باباامان شده است.
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.