حسین خسروی اسفزار روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار شد، اقدامات انجام شده در حوزه آموزش مجازی و تولید محتوای الکترونیک در آموزش و پرورش استان را لازم و مطلوب برشمرد.
وی افزود: آموزش و پرورش استان به عنوان دستگاه مهم توسعه، نقشی ارزنده در پیشبرد اهداف مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارد.
وی بر رعایت منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی فرزندان این خطه به ویژه تحقق اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: باید دانشآموزانی ولایتمدار، ولایتپذیر و توانمند در عرصههای مختلف قرآنی، اعتقادی، علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی تربیت کنیم.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پراکندگی بالای جمعیت را یکی از مشکلات آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دانست و افزود: دو قشر معلم و دانشآموز شاخصههای مهم و اصلیترین معیار مورد نظر در بیانیه گام دوم انقلاب هستند.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی مومن، متعهد، ولایتمحور و مسئولیتپذیر در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تربیتکننده انسانهایی در تراز انقلاب بر مبنای سند تحول بنیادین است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با حمایت استانداری در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد تومان برای نوسازی و به روز رسانی تجهیزات مدارس استان هزینه شد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد دانشآموزان استان زیر پوشش شبکه شاد قرار دارند.
وی با اشاره به برگزاری ۳۱ دوره آموزشی برای مدیران و معلمان استان به میزان ۴۹۴ ساعت تصریح کرد: در این دورهها ۶۲۶ هزار و ۱۶۲ نفر ساعت به معلمان و مدیران استان؛ آموزشهای لازم برای ارتقای توانمندی حرفهای و شغلی آنان در زمینههای مختلف به ویژه تولید محتوای الکترونیک و شبکه شاد ارائه شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کسب سه رتبه اول کشور در میانگین کلی دروس نظری در رشتههای علوم انسانی و تجربی را یکی از افتخارات آموزش و پرورش در سال ۹۸ برشمرد و عنوان کرد: همچنین از آغاز شیوع کرونا تا پایان سال تحصیلی بیش از چهار هزار محتوای الکترونیک و بیش از ۳۳ هزار درسنامه در آموزش و پرورش تولید شد و در اختیار دانشآموزان استان قرار گرفت.
وی فعالیت مدارس و کلاسهای زیر نُرم در روستاها را مهمترین مشکل آموزش و پرورش در بخش توزیع نیروی انسانی دانست و گفت: در کنار این معضل، مشکلاتی مانند پراکندگی جمعیت، فقر اقتصادی خانوادهها، فراهم نبودن زیرساختها در مناطق محروم برای استفاده از شبکه شاد و کمبود اعتبارات از دیگر مشکلاتی هستند که گریبانگیر آموزش و پرورش در سالهای اخیر شدهاند.