تهران-ایرنا-عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از تشکیل قرارگاه تحول مجلس، اصلاح آیین نامه داخلی و ایجاد تغییراتی در این آیین نامه است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: ایده تشکیل قرارگاه تحول مجلس از سوی رییس مجلس شورای اسلامی و در آغاز به کار مجلس مطرح شده است.

وی هدف از تشکیل این قرارگاه را اصلاح و ایجاد تغییرات در آیین نامه داخلی مجلس دانست و اظهار داشت: هدف از تشکیل این قرارگاه آسان کردن قانون گذاری در مجلس است و کم کردن قوانین است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس افزود: در این قرارگاه نایب رییس اول، رییس کمیسیون آیین نامه داخلی، یک نفر از طرف رییس مجلس و جمعی از حقوقدانان شورای نگهبان حضور دارند که این قرارگاه به محوریت نایب رییس اول مجلس تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری سه جلسه این قرارگاه اظهار داشت: چند پیشنهاد درباره این قرارگاه از مراکز مختلف آمده که این پیشنهادات در حال جمع بندی در این قرارگاه است. تمام تلاش قرارگاه این است که بررسی شود که به چه شکلی ساختار مجلس قوی تر، طرح ها پخته تر و نظارت ها سهل الوصول‌تر شود.

ابوترابی یادآور شد: همچنین بنا شده در مورد الکترونیکی کردن و همچنین تغییرات در شیوه نامه ها در این قرارگاه بررسی‌هایی انجام شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در عین حال گفت: درباره تشکیل این قرارگاه طرحی تدوین نشده و این قرارگاه در راستای کمک به قوانین مجلس تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس اول مجلس هفته گذشته از تشکیل قرارگاه تحول مجلس با هدف آسان کردن قانونگذاری در مجلس خبر داده است.