بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: منویات مهم و کارشناسانه رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور باید مورد توجه و عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در جمع روسای شهرستان‌ها و مناطق آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا مدیران و کارکنان این اداره کل در سال تحصیلی گذشته موفق عمل کردند و خدمات آنها در خور تحسین است.

وی بیان کرد: توجه به آموزش و پرورش توجه به اساس و بنیاد یک کشور و استان است چون وقتی کشوری موفق است که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: پیشرفت تمام طرح‌ها و برنامه‌ها را مدیون ایجاد زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش هستیم و باید نسبت به این نهاد نگاه تحول آفرین و بنیادین داشت.

وی با اشاره به ۱۲ شهریور سالروز شهادت سردار بزرگ مبارزه با استعمار گفت: بصیرت، استکبار ستیزی، مبارزه با استعمار و ولایت‌مداری اساس زندگی شهید رئیسعلی دلواری است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: ۱۲ شهریور ماه سالروز شهادت سردار و معلم بزرگ تاریخ ایران و استان بوشهر شهید رئیسعلی دلواری در مبارزه با استعمار است.

وی گفت: رئیسعلی دلواری به عنوان نماد مبارزه با استعمار پیرانگلیس در جهان و ایران اسلامی است که استان بوشهر به وجود این سردار بزرگ تنگستانی و بوشهری افتخار می‌کند.

استاندار بوشهر گفت: نام شهید رئیسعلی دلواری در پهنه جهان به عنوان نماد استعمار ستیزی شناخته شده و مایه افتخار استان بوشهر است.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانات و رهنمودهای مهمی ارائه کردند که باید منویات معظم‌له مورد توجه و عمل قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه معلم و آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید به زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان به عنوان دستگاه مهم و حساس کمک کنند.

گراوند تخصیص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: جامعه زمانی ساخته می‌شود که به آموزش و پرورش آن توجه ویژه شود که خدمات مدیرکل، معاونان، کارکنان آموزش و پرورش و معلمان در این شرایط قابل تقدیر است.