تهران- ایرنا- پارلمان تونس به دولت تکنوکرات به ریاست هشام المشیشی نخست وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد به امید اینکه بی ثباتی سیاسی در تونس پایان و مشکلات اقتصادی و اجتماعی بهبود یابد.

به گزارش بامداد چهارشنبه شبکه خبری اسکای نیوز، ۱۳۴نماینده پارلمان تونس به کابینه المشیشی رای موافق و  ۶۷ نماینده نیز رای مخالف دادند.

نمایندگان مجلس تونس روز سه شنبه جلسه رای گیری برای دولت المشیشی به عنوان جایگزین دولت الیاس الفخفاخ را آغاز کردند.

المشیشی در صدد تشکیل کابینه ای با شایستگی های غیرحزبی بود و در این مدت کوشید دست کم ۱۰۹ رای پارلمان را به دست آورد.

وی در جلسه رای اعتماد به کابینه خود نسبت به آینده تونس به دلیل افزایش بدهی و میزان بیکاری ابراز نگرانی کرد و گفت: بحران اقتصادی در تونس در حال افزایش است.

نخست وزیر جدید افزود: ملت تونس بعد از گذشت ۱۰ سال از انقلاب، خواستار  برخورداری از کمترین حد یک زندگی شرافتمندانه است.

وی با بیان اینکه برنامه پیشنهادی دولت بر منطقی کردن هزینه های دولت تاکید خواهد داشت، گفت: برای اعتماد سازی مجدد به منظور سرمایه گذاری در تونس تلاش می کند.

 المشیشی۳۰ روز فرصت داشت تا کابینه خود را برای رأی اعتماد به پارلمان تونس معرفی کند و در غیر این‌صورت رییس جمهوری این کشور با منحل کردن پارلمان، باید انتخابات زودهنگام برگزار می‌کرد. 

احزاب تشکیل دهنده پارلمان تونس دوم مرداد امسال فهرست کاندیداهای پیشنهادی خود برای احراز مقام نخست وزیری این کشور را به قیس سعید رییس جمهوری تونس ارائه داده بودند که در نهایت رئیس جمهوری تونس، المشیشی را مامور تشکیل کابینه کرد.