کرمان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: ۱۵ هزار هکتار عرصه واجد شرایط مالچ ماشی در شرق این استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی رجبی زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کانون های بحران فرسایش بادی در ریگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه سال گذشته هفت هزار هکتار حدود ۵۰ درصد از عرصه های منابع طبیعی در این شرق استان کرمان مالچ پاشی شده است. 

وی اظهار داشت: عملیات مالچ پاشی در شهرستان ریگان در سال ۹۹ در قالب اعتبارات بودجه ای در نظر گرفته نشد و این طرح مدت ها متوقف ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان عنوان کرد: امیدواریم در بودجه سال آینده با تخصیص اعتبار عملیات مالچ پاشی در این شهرستان مجدد از سر گرفته شود.

وی افزود: ریگان یکی از کانون های بحرانی فرسایش بادی در کشور است که طی سال های گذشته هزار و ۸۵۰ هکتار مالچ پاشی از طریق هزینه اعتبارات بیابان زدایی در این شهرستان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات گرد و غبار به منظور انجام فعالیت های مهار شن های روان به شهرستان ریگان اختصاص یافت. 

رجبی زاده بیان داشت: فعالیت های بیابان زدایی، ایجاد بادشکن، نهالکاری ۷۰۰ هکتاری در شهرستان ریگان نیز به منظور مقابله با کانون های فرسایش بادی در حال انجام است.

ریگان بعد از خوزستان دومین منطقه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است.

۱۵۰ روستای ریگان و نیمی از شهر ریگان در محاصره شنهای روان قرار دارد.

ریگان تا مرکز استان کرمان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.