سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: شرایط برگزاری سالم انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در استان سمنان با همدلی کنونی محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان در دفتر امام جمعه این شهر افزود : انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان به سلامت برگزار شد که جز این هم انتظار نبود.

وی تاکید کرد: سلامت برگزاری انتخابات در استان سمنان نتیجه همراهی و همدلی برگزارکنندگان و ناظران بر انتخابات در تمام مراحل بود و این همراهی باید در انتخابات سال آینده برای انتخاب رییس جمهوری نیز ادامه یابد.

امام جمعه سمنان با قدردانی از مسوولان تمام بخش های انتخابات در استان سمنان به خاطر سلامت انتخابات افزود: وحدت و سلامت مهمترین شاخص ها در برگزاری انتخابات است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی سلامت را دارای سه رکن جسمی، دینی و اخلاقی عنوان و بیان کرد: نهادهایی که امام راحل تاسیس کرد از جمله شورای نگهبان در هر سه رکن دارای سلامت هستند.

آیت الله شاهچراغی گفت: اگر انتخابات سالم می خواهیم باید پای شورای نگهبان در میان باشد، چرا که اعضای شورای نگهبان نمی‌خواهند دین خود را به دنیا بفروشند.

وی  با اشاره به عملکرد مطلوب اعضای نمایندگی شورای نگهبان در استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: استان ممتاز سمنان همانند دیگر بخشها، در انتخابات نیز نباید نقص داشته باشد.

وی بر لزوم همراهی دو اصل سلامت و امنیت تاکید و اضافه کرد: انتخابات محل تبلور همراهی این دو اصل است که باید همواره در کنار هم قرار داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان قدردانی از تمام دست اندرکاران نظارت بر انتخابات در استان را تقدیر کرد  و حفظ همراهی مسوولان در تمام بخش های برگزاری انتخابات را خواستار شد.

رییس هیات نظارت انتخابات استان سمنان نیز در این آیین  با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بدون کوچکترین مساله ای افزود: این دوره از انتخابات در صحت و سلامت و بدون چالش برگزار شد.

حجت الاسلام حسنعلی عربی افزود: انتخابات مجلس در استان سمنان نتیجه همراهی مطلوب بخش های اجرایی ، نظارتی، امنیتی و حفاظتی بود.

وی همراهی بخش های مختلف در برگزاری انتخابات را مصداق آیه «تعاونوا علی البِّر و التَّقوا»(در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید) دانست و ادامه داد: بِر در این مورد برگزاری انتخابات به عنوان مساله‌ای سرنوشت‌ساز در انقلاب اسلامی و تقوا نیز تحقق کامل قانون به عنوان حق اصلی مردم بود.

رییس هیات نظارت انتخابات استان سمنان بیان کرد : بررسی صلاحیت ها بر اساس آن چیزی است که در پرونده‌ها وجود دارد و هیچ گونه رویکرد حزبی اعمال نمی شود.

در این آیین از تعدادی از مسوولان و دست اندرکاران برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش های اجرایی، نظارتی و امنیتی تقدیر شد.