تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

سمنان- ایرنا- مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: نزدیک به یک هزار روستا و ۱۱ شهر کشور در چهار ماه نخست امسال گازرسانی شد و تلاش می‌شود بر تعداد مناطق بهره‌مند از گاز طبیعی افزوده شود.

غلامرضا مشایخی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در سالن اجتماعات این شرکت، ابراز داشت: مسوولان در استان‌ها تلاش کنند تا پاییز امسال چشم‌انداز بهره‌مندی ۹۵ درصدی مردم شهر و روستای کشور از نعمت گاز محقق شود.

وی ادامه داد: با گذشت پنج ماه از سال با تلاش کارکنان شرکت ملی گاز چشم‌انداز بهره‌مندی  ۹۵ درصد مردم شهر و روستای کشور از نعمت گاز نزدیک به محقق شدن است.

وی بیان کرد: رویکرد شرکت ملی گاز ایران افزایش بهره‌مندی مردم مناطق شهری و روستایی کشور از گاز طبیعی است و مسوولان استانی باید بیش از پیش برای تحقق این راهبرد تلاش کنند.

مشایخی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شرکت ملی گاز ایران طرح‌های عمرانی بدون اعتبار نخواهد بود و مسوولان استانی بدون نگرانی در این زمینه با قوت به اجرای طرح‌های عمرانی بپردازند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس آمار  ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهری و نزدیک به ۸۵ درصد خانوارهای روستایی کشور در زمان حاضر از نعمت گاز برخوردار هستند.

برنامه‌ریزی گاز رسانی به تمام روستاهای واجد شرایط استان سمنان تا ۲ سال آینده

سرپرست شرکت گاز استان سمنان نیز در این آیین گفت: تلاش می شود تا در ۲ سال آینده تمام روستاهای واجد شرایط استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

علیرضا اعوانی ابراز داشت: استان سمنان از لحاظ شاخص پراکندگی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد، اما با وجود این پراکندگی ضریب نفوذ گاز در استان مطلوب است و ۲۶۶ روستای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

سرپرست شرکت گاز استان سمنان گفت: ۱۰۰هزار مشترک گاز در مناطق شهری استان مربوط به بخش خانگی است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخورد دار هستند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران به منظور شرکت در آیین معارفه علیرضا اعوانی به عنوان سرپرست شرکت گاز استان سمنان و تکریم علیرضا شریفی نژاد مدیرعامل سابق به استان سمنان سفر کرد.

طی هفت سال گذشته، ۹۸ روستای استان سمنان گازرسانی و ۱۴۴۲ کیلومتر شبکه زیرساخت گاز در استان اجرا شد.