کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ کارت هوشمند برای رانندگان کرمانشاهی صادر شده است.

فریبرز کرمی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: ۸۲ شرکت و موسسات شعب و نمایندگی های حمل و نقل کالا در استان کرمانشاه وجود دارد که نسبت به تمدید پروانه فعالیت ۲۷ شرکت اقدام شده و همچنین ۷۸ مورد نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از صدور ۲ هزار و ۷۱۲ کارت هوشمند ناوگان وانت بار خبر داد و بیان کرد: ۱۵۵ کارت هوشمند راننده وانت بار و ۴۴ کارت هوشمند ناوگان باری در پنج ماه اول سال جاری صادر شده است.

کرمی، از صدور ۳۴۴ کارت هوشمند جدید برای رانندگان حمل و نقل کالا و تمدید پنج هزار و ۷۸۰ کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا و ۱۴۹ کارت هوشمند راننده وانت بار از ابتدای امسال خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای نظارت بر عملکرد و فعالیت رانندگان بخش کالا ۳۸ بازدید انجام شده و بر ۳۴۲ ناوگان نظارت شده است.

این مسوول از نظارت بر نحوه عملکرد شرکت‌ها و رانندگان در زمینه اجرای ضوابط ابلاغی خبر داد و گفت: به ۹۲ تخلف اجرایی از سامانه شهراه رسیدگی شده است.

به گفته کرمی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۸۸۳ حواله لاستیک حمایتی توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از انجام امور مربوط به صدور، توزیع و تغییر کاربری کارت هوشمند فعالان حمل و نقل خبر داد و بیان کرد: ۱۴۱ بار نامه ناوگان دارای اضافه تناژ و فاقد بار برنامه غیرفعال شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.
در ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه سواری و ۷۰۰ دستگاه مینی بوس وجود دارد که زیرنظر ۷۵ شرکت خصوصی فعالیت می کند.