سنندج - ایرنا - ۶۰۰ شکوفه و غنچه دارای نیازهای ویژه روز چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی راهی مدرسه شدند و ورود خود به مرکز علم و تربیت را جشن گرفتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در آیین جشن شکوفه‌ها و غنچه‌های با نیاز ویژه استان اظهار داشت: هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها آشنایی دانش‌آموزان و نوآموزان با محیط مدرسه، عوامل آموزشی و اجرایی مدارس و مراکز پیش دبستانی، کاهش استرس و اضطراب دانش‌آموزان و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی در فضایی پرشور و نشاط برای آنان است.

صدیقه عبداللهی با بیان اینکه دوران ابتدایی دوره طلایی برای دانش‌آموز است، گفت: بیشترین آمادگی برای یادگیری در دوره پیش دبستانی است که با آموزش صحیح در این دوران می‌توان موفقیت تحصیلی، سازگاری اجتماعی و زمینه بالا رفتن بهره هوشی در کودکان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بعد از چهار سالگی خانواده از لحاظ مسائل اجتماعی پاسخگوی نیازهای کودک نیست، افزود: ورود به دوره رسمی پیش دبستان حساس‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین دوره زندگی کودکان است.

عبداللهی ابراز امیدواری کرد دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده‌ها بتواند ضمن تامین سلامت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام‌های مهم و اساسی بردارد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان نیز در این آیین گفت: پایه اول ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی است وبر اساس یافته‌های پژوهشی موفقیت و ناکامی دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی بالاتر به نوع آماده شدن شان در این دوران بستگی دارد.

خلیل رنجبر با بیان اینکه  بیش از ۶۰۰ نوآموز پیش دبستانی و دانش‌آموز پایه اول ابتدایی با نیازه ویژه در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان آغاز سال تحصیلی جدید و روز اول ورود خود به مدرسه را جشن می‌گیرند، هدف از برگزاری این جشن‌ها را آشنایی نوآموزان با فضای مدرسه و ایجاد حس نشاط و شادابی بین آنها در شروع سال تحصیلی جدید اعلام کرد.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را یک ضرورت دانست و یادآور شد: حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است ضمن اینکه با ایجاد محیطی شاد، جذاب و خاطره انگیز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در روزهای آغازین مدرسه و ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا می‌توان ارتباط عاطفی خوبی با دانش آموزان برقرار کرد که بر وضعیت تحصیلی و رفتاری آنان نیز تأثیر گذارخواهد بود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: یک دانش‌آموز با نیازهای ویژه معادل چهار دانش آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است و آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مثل همه کودکان دیگر و اهمیت حضور آنها در جامعه کنار دیگران و احترام به تفاوت‌های آنها مثل همه تفاوت‌های انسان های دیگر است.

وی اظهار داشت: باید به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند و با مهارت آموزی، فرهنگ سازی وحمایت‌های روانی به آنان بیاموزیم که می توانند عضوی مفید در جامعه باشند.