تهران - ایرنا - عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به تازگی داده‌های سامانه ۱۳۷ در وبسایت شفاف منتشر شده و علاوه بر این امکان ثبت پیام به همراه عکس و لوکیشن در اپلیکیشن تهران من فراهم شده‌است.

بهاره آروین روز پنجشنبه با انتشار مطلبی در صفحه تلگرام خود نوشت:‌ با گسترش نفوذ اینترنت و تلفن‌های هوشمند انتظار می‌رفت که سامانه ۱۳۷هم مطابق با تغییرات تکنولوژی ارتقا پیدا کند؛ اما متاسفانه از اواخر سال ۱۳۸۶ که این سامانه راه افتاد تا یک سال اخیر تقریبا هیچ نوع ارتقایی در آن صورت نگرفته بود و شهروندان باید آدرس نقطه‌ای را که مشکل داشت تلفنی گزارش می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: این شیوه قابلیت پیگیری چندانی نداشت و تنها از یک کد پیگیری برخوردار بود؛ اما گاهی اوقات آن را هم فراموش می‌کردند، کاری که ما ذیل سازمان بازرسی شهرداری تهران انجام دادیم، ارتقای سامانه‌های نظارت همگانی ۱۳۷و ۱۸۸۸ متناسب با تغییرات تکنولوژی بود.  

آروین ادامه داد: در ابتدا چون گستردگی ارتباط شهروندان با سامانه ۱۳۷ بیشتر بود ارتقای این سامانه را به ویژه در بخش ثبت موقعیت در دستور کار قرار دادیم؛ که به نظر می‌رسد با اقدامات انجام‌شده، کار برای شهروندان راحت شده است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: یکی از اقدامات اخیر ما فراهم‌سازی امکان ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ از طریق تلفن‌های هوشمند است که در آن قابلیت ثبت لوکیشن، عکس و فیلم هم وجود دارد و شهروندان برای ثبت چنین پیام‌هایی به حساب شخصی خود در اپلیکیشن تهران من مراجعه کرده، بخش ۱۳۷ را انتخاب و پیام خود را ثبت می‌کنند.  

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مزایای این شیوه اظهار داشت: یکی از مزایایی که این شیوه نسبت به شیوه تلفنی دارد این است که شهروندان می‌توانند وضعیت پیام خود را رصد کنند و به آرشیو پیام‌هایی که در سامانه ۱۳۷ثبت کرده‌اند، دسترسی داشته باشند.  

آروین عنوان کرد: در حال حاضر شهروندان فارغ از اینکه مشکل پیش آمده در محله خودشان باشد یا بتوانند آدرس دقیق بدهند یا نه، می‌توانند پیامشان را ثبت و انواع فایل‌های صوتی و فیلم را در حساب شهروندی خود بارگذاری کنند.  

به گفته وی در گذشته شهرداری از آنجا که باید برای سنجش سطح رضایتمندی شهروندان با آنان تماس می‌گرفت، بازخوردگیری را به صورت رندوم انجام می‌داد.
رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران با بیان  اینکه شهروندان کمتر راه ارتباطی موثری با شهرداری دارند تا مستقیم بتوانند مشکلات شهر را گزارش کنند، گفت: سامانه ۱۳۷ یکی از معدود کانال‌های موجود است و از این جهت تحلیل داده‌های آن می‌تواند در ارتقای عملکرد شهرداری و وضعیت خدمت‌رسانی به شهروندان بسیار موثر باشد.
عضو شورای تهران ادامه داد:‌ به زودی مکانیزمی را برای تشویق شهروندان به ثبت پیام‌های دقیق‌تر از طریق حساب شهروندی «تهران من»  مانند تخفیف در استفاده از اماکن ورزشی یا بلیت حمل و نقل عمومی ایجاد خواهیم کرد و  با این کار می‌توانیم مسئولیت‌پذیری و مشارکت شهروندان را در اداره شهرگسترش دهیم.
وی خاطر نشان کرد: به زودی داده‌های ۱۳۷ در قالب نقشه تهران در سامانه تهران من نمایش داده خواهد شد تا شهروندان ببینند در محله خودشان چه مشکلاتی گزارش شده است؛  
آروین افزود:‌ به تدریج می‌توانیم به سمت سیستم رنکینگ برویم؛ یعنی اگر شهروندی مشکلی را گزارش کرد شهروندان دیگر بتوانند به آن نمره دهند.  
به گزارش ایرنا؛ سامانه تهران من به نشانی https://my.tehran.ir/ برای دسترسی شهروندان فعال است.