همدان - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان این استان در خانه ملت برای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور حامی دولت است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای برنامه و ریزی و توسعه همدان که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: هشت نماینده استان همدان در مجلس شورای اسلامی آمادگی دارند برای خدمت به مردم، رونق توسعه، تولید و اشتغال دولت را حمایت و همراهی کنند.

وی افزود: نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی آماده همراهی دولت، تقویت روحیه تعاملی با دولتمردان با هدف خدمت به مردم هستند.

نماینده ملایر در خانه ملت اضافه کرد: دولت در هر موضوعی نیازمند حمایت و کمک مجلس باشد مجمع نمایندگان این استان به کمک آنها می آیند.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: تبدیل ظرفیت های بالقوه استان ها به بالفعل موجب بارور شدن آنها شده است و اگر این سیاست دنبال شود هزینه کم شده و بهره وری بالا می رود.

وی با بیان ظرفیت شهرستان های این استان بیان کرد: شهرستان همدان با وجود پیشینه تاریخی، دارای ظرفیت ویژه گردشگری است.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان اضافه کرد: شهرستان ملایر نیز دارای ظرفیت مبل و منبت و انگور بوده و در این زمینه دارای ۲ برند جهانی است.

حجت الاسلام آزادی خواه یادآوری کرد: سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان از محل فروش مبل و منبت ملایر درآمد کسب شد.

وی ادامه داد: شهرستان تویسرکان نیز سرمایه بزرگی نظیر محصول گردو دارد و سراب های مستعد و خروشان نهاوند برای جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سفال و محصول سیب زمینی شهرستان بهار و لالجین، محصول سیر همدان، سیب زمینی بهار و کبودراهنگ، کشت کلزا در رزن، گوجه فرنگی اسدآباد و دامپروری و کشت گل خانه در درگزین از ظرفیت های این استان است.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: همدان در حوزه منابع انسانی حرف برای گفتن دارد و مسولیت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر عهده نماینده همدان است که امید می رود این درگاهی به سمت گشایش و پشیرفت شود.

وی افزود: همدان ظرفیت بالایی در حوزه بهداشت و درمان دارد به گونه ای که می تواند به ساکنان غرب کشور و به گردشگران داخلی و خارجی خدمت بدهد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت ادامه دارد: اورژانس ملایر ۳۲ تخت دارد که در صورت اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تا دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه سد کلان ملایر نیز دهه فجر به عنوان یک طرح ملی بهره برداری می شود، گفت: همدان در حوزه آب با چالش جدی روبرو است و می توان برای تامین آب آشامیدنی روستایی با ساخت حوزه مجتمع آبرسانی، آب آشامیدنی ۳۰ روستا را تامین کرد.