تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

همدان - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نوع نگاه به بودجه را باید کمی تغییر داد و با دقت نسبت به توزیع عادلانه و متوازن بودجه در سال پایانی بودجه‌ریزی تلاش کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه همدان اظهار داشت: برخی مواقع یک تا سه درصد به بودجه ای افزوده می شود که سهم یک استان از این افزایش ۷۰۰ میلیارد و استان دیگری ۵۰ میلیارد تومان است که باید برای ایجاد عدالت در بودجه ریزی توجه بیشتری شود.

وی یادآوری کرد: توجه بیش از نیاز به مناطق محروم موجب شده که در استانی به علت فراوانی ساخت مدرسه هم اینک مدارس آنها خالی از دانش آموز باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل هم اینک ۶۰ درصد مدارس استان تهران کلنگی است و با بروز کوچکترین زلزله با مشکل و بحران جدی مواجه خواهیم بود.

حاجی بابایی گفت: ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای ساخت مرکز جامع سرطان همدان توسط بخش خصوصی و ۵۰ درصد مابقی توسط دولت تامین می شود که آبان امسال مرحله اول و خرداد سال آینده مرحله دوم این مرکز بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: همه شهرستان های این استان دارای ویژگی های خاص هستند و در هر نقطه استان کاری صورت می گیرد اثر خود را بر کل استان می گذارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات تحمیل شده توسط دشمنان را می توان با قدم های موثر رفع کرد گفت: در یکسال باقی مانده از عمر دولت می توان با هماهنگی و بدون حاشیه سازی قدم های خوبی برداشت تا مردم نسبت به نظام و انقلاب خوش بین شوند.

حاجی بابایی درباره طرح راه آهن همدان خاطر نشان کرد: ساخت خط ریلی همدان - تهران همزمان با خط آنتنی همدان - ملایر در مجلس ششم مصوب شد هم اینک این خط ریلی به کرمانشاه رسیده ولی خط آنتنی همدان - ملایر هنوز تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: خط ریلی همدان در قطعه همدان - ملایر راهبردی است و هم اینک ۲ قطعه آن با ۱۳۰ میلیارد اعتبار به پیمان رفته با این وجود نیازمند کمک سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این طرح هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند مسایل اقتصادی کلان بر ذهن مردم تاثیر گذاشته و نمی گذارد کارهای بزرگ استان دیده شود با  این وجود کارها با سرعت در حال پیش روی است.