تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱

ایلام - ایرنا - مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: نماز جمعه این هفته در چهار شهر استان اقامه می شود.

حجت الاسلام محمد صادق پیمایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه شرایط برای اقامه نماز در برخی مناطق استان فراهم است نماز جمعه فردا  ۱۴ شهریورماه در بدره، سیروان، ملکشاهی و سرابله  اقامه می شود.

وی ادامه داد: در مابقی شهرستان‌ها آیین عبادی سیاسی و وحدت بخش نماز جمعه تا اطلاع بعدی و خروج از وضعیت هشدار همچنان اقامه نخواهد شد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای سلامتی هم استانی ها و شفای بیماران از عموم مردم خواست: برای کمک به ریشه کنی کرونا ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عمل به دستورات ستاد کرونا از توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار غافل نباشند.

نماز جمعه هفته گذشته تنها در سه شهر بدره، سیروان و ملکشاهی اقامه شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده ۲ شهرستان دره شهر و ایوان این استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

وضعیت شهرستان های ایلام، دهلران، آبدانان و مهران نیز در موقعیت  نارنجی قرار دارد و شهرستان های چرداول و سیروان زرد و هلیلان و ملکشاهی سفید هستند.

نماز جمعه در شهرستان تازه تاسیس هلیلان نیز با وجود قرار داشتن در وضعیت سفید کرونا بدلیل معرفی نشدن امام جمعه برگزار نمی شود.