تهران - ایرنا - «یفنگی پلیاکوف» معاون مرکز هماهنگی در منطقه «خفض التصعید» در استان «ادلب» سوریه، از انجام رزمایش مشترک ارتش‌های روسیه و ترکیه برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری «راشا تودی»، پلیاکوف بدون اشاره به زمان برگزاری این رزمایش گفت که در این رزمایش مشترک، آموزش نیروها با هدف دفع حملات گروههای مسلح تروریستی به کاروانهای نظامی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد که هدف این آموزش، تدوین موضع مشترک دو طرف در شرایط اضطراری می‌باشد که ممکن است، در هنگام گشت‌زنی خودروها در جاده بین‌المللی "ام ۴" در سوریه با آن مواجه شویم .

بولیاکوف افزود: نیروهای روسیه و ترکیه برای همکاری و هماهنگی در هنگام انجام گشت‌زنی و فراخوان کمک و پشتیبانی در صورت حمله تروریستی به خودروها در این رزمایش مشترک، آموزش دیده‌اند.

این دومین آموزش و تمرینی است که بین ارتشهای دو کشور صورت می‌پذیرد. اولین رزمایش مشترک روسیه و ترکیه در اواخر اوت (مرداد) انجام شده بود.

گشت‌زنی مشترک کاروان‌های نظامی ترکیه و روسیه در حالی در بزرگراه ام 4 در شمال سوریه صورت می‌گیرد که مسکو و آنکارا پس از اعلام توافق آتش‌بس، به دنبال ایجاد گذرگاه امنی در این بزرگراه در استان ادلب سوریه هستند.

مسکو چند بار اعلام کرده که با وجود اعلام توافق آتش‌بس در مناطق شمال غربی سوریه، تروریست‌های حاضر در استان ادلب از آرامش و فرصت پیش آمده پس از توافق سوء استفاده می‌کنند و بار دیگر با مسلح کردن خود و با حمایت‌های خارجی مشغول ترتیب دادن حمله به مواضع نظامیان سوریه هستند.