مشهد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: طرح انضباط ترافیکی ویژه آغاز سال تحصیلی در مشهد و سایر شهرهای استان با ۲۶۵ تیم خودرویی و موتوری پلیس راهور آغاز شد.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی از امروز ۱۵ شهریور ماه، شاهد افزایش سفرهای درون شهری خواهیم بود لذا به منظور افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی عبور و مرور، تمهیدات ویژه ترافیکی پیش‌بینی شده‌ است.
وی اضافه کرد: طرح ترافیکی آغاز سال تحصیلی با حضور ۱۴۰ تیم خودرویی، ۱۲۵ تیم موتوری و تعدادی نیز نیروی پیاده به صورت ثابت در مشهد و سایر شهرستانها اجرا می‌شود.
او ادامه داد: ۳۷۹ مدرسه در حاشیه معابر و ۱۴۹ مدرسه نیز در محدوده میادین و تقاطع‌ها در استان شناسایی شده است و نیروهای راهور به منظور روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از گره ترافیکی در سطح معابر منتهی به این مدارس و همچنین در مقابل این مدارس مستقر شده و حضور فعال خواهند داشت.
تشدید نظارت‌ها بر سرویس مدارس
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، سال تحصیلی متفات نسبت به سایر سالهاست و این موضوع، ترافیک را متاثر خواهد کرد.
دهنوی افزود: امسال رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و آموزش ترکیبی حضوری و غیرحضوری، ترافیک را متاثر خواهد کرد و در ساعات متفاوت با ترافیک رو  به رو خواهیم بود.
وی ادامه داد: موضوع سرویس مدارس نیز امسال شرایط خاصی دارد و تعداد سرنشینان نیز نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته‌ است.
رییس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: امسال سقف مجاز تعداد سرنشینان برای سرویس‌های مدارس خودروهای سواری سه نفر، خودرو ون پنج نفر و مینی‌بوس نیز ۱۰ نفر است.
دهنوی با اشاره به شناسایی سوریس‌های مدارس از طریق نصب تابلو و بغل نوشته افزود: موضوع نظارت بر سرویس‌های مدارس برای رعایت تعداد سرنشین با جدیت اجرا و کنترل‌ها تشدید می‌شود.
امروز ١٥ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی مدارس در خراسان رضوی در قالب حضور دانش‌آموزان در کلاسهای درس آغاز شد.