مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این صندوق طی ۲ سال اخیر با پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال برای سه هزار نفر در سطح استان را فراهم کرده است.

علیرضا آخوندزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سردشت اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و حامی اشتغال جوانان به ویژه در نواحی روستایی و کمتر برخوردار، دغدغه توسعه جوامع محلی و توانمندسازی افراد را در راستای رفع فقر و ایجاد اشتغال پایدار را در این نواحی دارد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های این صندوق پرداخت تسهیلات از محل منابع مشترک صندوق توسعه ملی و تلفیقی با منابع صندوق کارآفرینی امید است که پرداخت آن در حوزه اشتغال پایدار روستایی را برعهده دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ اعتبار تخصیصی برای اشتغالزایی این صندوق در سطح استان ۹۲۰ میلیارد ریال بود که با تلاش‌های انجام گرفته این میزان هم‌اکنون به بیش از هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در راستای رونق اشتغال طی این ۲ سال، هزار و  ۴۷۰ فقره پرونده تشکیل و برای ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در زمینه‌های کشاورزی، گلخانه، پرورش دام، قالیبافی و گردشگری با ایجاد مراکز بوم‌گردی شغل ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای سال‌جاری هم تاکنون ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که از این مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری کند.

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی به منظور بازدید از طرح‌های اشتغالزای در دست اجرا در شهرستان مرزی سردشت به این شهرستان سفر کرده است.