اصفهان- ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: برنامه‌ریزی و طرح‌های خوبی برای لکه‌گیری و بهبود و افزایش کیفیت روکش آسفالت راههای کشور بویژه بزرگراهها و راههای شریانی تعریف شده و در حال اجراست.  

به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا روز شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح راهداری استان اصفهان اظهارداشت: این طرح‌ها تا ۲ سال آینده برای بهبود کیفیت روکش آسفالت راههای کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با جدیت ادامه دارد، یادآور شد: این طرح در راستای افزایش ارتقای  سطح کیفی تردد، ترافیک و ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی و برای رفاه حال رانندگان جاده‌ای در حال اجراست.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: با اجرای نهضت سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت، وضعیت راه های شریانی کشور ترمیم و بهبود پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تامین ایمنی عبور و مرور، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت و حراست از سرمایه گذاری های کلان کشور از جمله مزایا و دستاوردهای اجرای این طرح ملی است.

بهره‌برداری از ۷۷ سامانه حمل و نقل هوشمند و طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان روز شنبه با حضور معاون وزیر معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شد.

این طرح ها شامل ۶۷ سامانه حمل و نقل هوشمند، ۲ تقاطع غیرهمسطح در مبارکه، پروژه ایمن سازی و روشنایی اتوبان ذوب آهن و باند دوم مبارکه - شهرضاست که با حضور عبدالهاشم حسن نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در شهرستانهای تیران و کرون، شهرضا، فلاورجان، مبارکه و اصفهان به بهره برداری رسید.

استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ است.