تهران- ایرنا- ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اعلام کرد: از شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که در حوزه مد و لباس طرح و ایده‌های خلاقانه‌ای داشته باشند یا برای تجاری‌سازی تولید اولیه خود نیازمند کمک باشند، حمایت می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به افزایش جمعیت در ایران و ورود انوع پوشاک خارجی به کشور، لزوم سیاست‌گذاری در این حوزه بیش از گذشته احساس شد؛‌ از این رو، در سال‌های اخیر شرکت‌های نوآور و خلاق، قابل توجه‌ای در این حوزه فعال شده‌اند.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در تلاش است تا با همکاری نهادهای مسئول در این حوزه شرکت‌های خلاق را ترغیب کند که با استفاده از ابزار فناوری، نیاز کشور به طراحی در حوزه مد و لباس را تامین کنند، محصولات تولیدشده در این صنعت باید منطبق با معیارهای فرهنگی کشور باشد و به همین دلیل کار در این حوزه با دیگر بخش‌هایی که شرکت‌های خلاق در آن فعالیت می‌کنند، متفاوت است.

سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: صنعت مد و لباس یک صنعت کاملاً فرهنگی است و بخشی از هویت جامعه را شکل می‌دهد. باید توجه کرد که سیر تحولات در این حوزه بسیار سریع است و شرکت‌های دارای ساختار سنتی اغلب از این تحولات جا می‌مانند.

وی افزود: شرکت‌ها و تیم‌های خلاق و فناور به دلیل ویژگی‌های که دارند، از جمله چابکی و نوآور بودن، می‌توانند در این حوزه نقشی اساسی ایفا کنند، با توجه به گردش مالی قابل توجه صنعت مد و لباس و وجود تحریم و نوسانات نرخ ارز، فرصتی کم‌نظیر و طلایی به وجود آمده است تا وابستگی کشور به پوشاک خارجی کاهش یابد یا حتی کاملاً قطع شود.

سجادی نیری بیان کرد: حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تنها به بسته‌های مالی محدود نمی‌شود و خدمات مختلفی مانند توسعه بازار، تسهیل‌گری، کمک به بازاریابی و رفع موانع را شامل می‌شود، شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که در این حوزه طرح و ایدهای خلاقانه‌ای داشته باشند یا برای تجاری‌سازی تولید اولیه خود نیازمند کمک باشند، می‌توانند با مراجعه به این ستاد از کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برخوردار شوند.