تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب‌غرب استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۲۵۶ رشته انشعاب غیرمجاز یا تخلفات انشعابی اعم از خانگی، تجاری، صنعتی، فضای سبز و کشاورزی در شهرها و روستاهای زیر پوشش این شرکت شناسایی و جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام روز یکشنبه شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سیدعلی لدنی‌نژاد در این باره اظهار داشت: ۹۶۰ رشته انشعاب پس از تکمیل پرونده، پرداخت خسارات واردشده به شبکه، پرداخت هزینه‌های لازم به انشعاب مجاز تبدیل شدند.

وی ادامه داد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز به‌ویژه با قطرهای بالا که به مصارف باغ‌ها، کشاورزی و مراکز صنعتی می‌رسد یکی از چالش‌های این شرکت در امر تامین و توزیع مطلوب و پایدار آب شرب است و مطابق توافقات صورت‌گرفته با حوزه قضایی و انتظامی با متخلفان در این زمینه مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گفته مدیرعامل آبفای جنوب‌غرب استان تهران در چارچوب سامان‌دهی خطوط و شبکه‌های آب‌رسانی، بهسازی و به‌روزرسانی انشعاب‌های قدیمی و فرسوده و پیش‌گیری از هدرروی آب شرب، موضوع شناسایی، جمع‌آوری و تبدیل به مجاز انشعاب‌های غیرمجاز در زمره اهداف مهم این شرکت قرار گرفته در تمامی شهرهای زیر پوشش این شرکت در حال انجام است.