بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار عدد ماسک رایگان با همکاری نیکوکاران بین مردم این استان ۸۶۳ هزار نفری به طور رایگان توزیع شده است.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پنج هزار لیتر مواد ضد عفونی رایگان در اختیار اقشار نیازمند قرار گرفته است.  

وی افزود: در این بازه زمانی نیز ۲۱ هزار و ۳۰۰ عدد ماسک ۲ لایه بین عزاداران حسینی در سطح استان توزیع شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین گفت: از آغاز طرح  رزمایش مواسات و همدلی تاکنون چهار هزار و ۷۰ سبد معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

حجت الاسلام آسوده یدکی اظهار داشت: در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)  نیز ۱۵۰ هزار و ۳۰۰ غذای گرم در تمامی مناطق استان بین نیازمندان توزیع شد.

وی در رابطه با منابع مالی این کمک ها بیان کرد: بسته های غذایی از محل موقوفات مرتبط  تهیه شده است که با همکاری کمیته امداد، مردم و خیرین به دست نیازمندان رسیده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان شمالی تاکید کرد : توزیع بسته های غذایی در راستای رزمایش مواسات و همدلی بوده است که امیدواریم با ادامه کمک های مردمی، کمک به نیازمندان نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت: هر چند شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد کرده، اما ما شاهد کمک های خوب مردم به محرومان هستیم.

رزمایش مواسات وهمدلی درپی سخنان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امسال در خصوص کمک به اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا و پرهیز از موازی کاری دستگاه های مربوطه اجرا شده است.