مشهد- ایرنا - مدیر آموزش و پرورش تایباد با اشاره به کمبود مدرسه در این شهرستان گفت: تاکنون ۳۳ کلاس درس جدید به فضای آموزشی تایباد اضافه شده است.

احمد برزخی فریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کلاس درس با تاسیس دو مدرسه جدید و  ساماندهی برخی از مدارس تک شیفت به صورت دو شیفت ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس تا حدود زیادی چالش کمبود فضای آموزشی در تایباد برطرف شده است اما تلاش برای بهبود وضعیت کلاس های مدارس ادامه دارد.

مدیر آموزش و پرورش تایباد به کمبود معلم در برخی از مقاطع تحصیلی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید در بعضی از مقاطع  با کمبود ۵۰ معلم رو به رو هستیم ولی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، هیچ کلاس درسی بدون معلّم نخواهد بود.

برزخی فریمانی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی تمامی محیط های آموزشی این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده پذیرایی از دانش آموزان است و والدین نگران وضعیت ایمنی و بهداشتی مدارس نباشند.

وی افزود: همچنین با هدف بهره گیری دانش آموزان از کلاس های آموزشی در فضاهای مجازی، ۱۰۰ درصد مدارس این شهرستان در سال تحصیلی جدید به سامانه آموزشی شاد مجهز شده است.

مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: در سال تحصیلی ۹۹ - ۴۰۰ پذیرش دانش آموزان مقطع اول ابتدایی در این شهرستان نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

برزخی فریمانی افزود: هم اکنون ۲۲ پروژه آموزشی در این شهرستان با ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت در حال اجراست که برای اتمام و بهره برداری نهایی از آنها افزون بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حدود ۳۰ هزار دانش آموز و هزار و ۷۰۰  معلم  در ۲۰۶ واحد آموزشی شهرستان تایباد در حال تحصیل و تدریس هستند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.